Három éven belül már sorozatgyártani szeretné a most megmutatott prototípusai szériaváltoztát Lengyelország új autómárkája, az Izera, ami a villanyos szabadidő-autók és kompaktok piacán kezdené a helyezkedést.
Nem a semmiből jöttek ezek a képek alapján kiforrottnak ható, letisztult formavilágú villanyautók. 2016-ig nyúlik vissza az eredetük, amikor négy lengyel állami energetikai vállalat közösen létrehozta az ElectroMobility Polandot (EMP), egy közvetve így szintén állami tulajdonú vállalatot, aminek az a megfogalmazott célja, hogy egy saját autómárkát adjon a 40 milliós országnak. Ez lett aztán a már az EMP által létrehozott Izera (a név az Elba egyik mellékfolyójától jön), amely megmutatta most két prototípusát: egy szabadidő-autót és egy ötajtós kompaktot.
Bár szép szándék egy full hazai márka létrehozása, azért az első lépések még kicsit nemzetközire sikerültek. Az autók formavilágát például az olasz Torino Design készítette, a fejlesztésben pedig a német gyökerű, de Lengyelországban is irodákkal bíró EDAG Engineering vitte a munka javát. Az autók képességéről annyi publikus csupán, hogy opcionálisan egy- vagy kétmotorosak lesznek, legalább 400 kilométeres hatótávjuk lesz és nyolc másodpercen belül futják a 0-100-at.
Ami szokatlan egy ilyen korai tanulmánynál, az a részletesen kidolgozott belső. Hogy az Izera komolyan gondolja ezt az egészet, arról sokat elárul a rendesen elvégzett munka odabent. Ugyan a kelleténél több a fényes műanyag, de a részleteket nem alibizték el, az utolsó gombig kidolgozták a belteret. Innen már csak egy gyártósor kell és pár beszállító, aztán mehetnek a piacra. Előbbivel kapcsolatban egy zöldmezős gyárnyitás a terv, amivel 2023-ra lennének készen. Mivel az egész mögött vélhetően nagy mennyiségű állami tartalékok vannak, ez nem tűnik tarthatatlannak. A terv amúgy az, hogy az EU minden országában jelen lesznek legalább 1-2 bemutatóteremmel, de a fő piac első sorban a hazai lenne, eleve a lengyelek vásárlóerejéhez hangolják majd az árakat is.