A 2018-ban bemutatott új G-osztály alapmotorja eddig egy 2,9 literes, soros hathengeres dízelmotor volt. A kisebb jelöléssel (350 d) 282 lóerőt és 600 Nm nyomatékot, az egyel erősebb kivitel pedig (400 d) már 330 lóerőt és 700 Nm nyomatékot tud, ami azért kell egy ilyen alsó hangon 2,3 tonnás testhez. Viszont hamarosan érkezik a kétliteres, négyhengeres változat.
Egyelőre csak Kínába fogják bevezetni ezt a változatot, és ugyanúgy megkapja a 350 jelölést, viszont d betű nélkül, ugyanis ez benzines lesz. A négyhengeres motort egy turbó tölti, így közel 300 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal mozgatja majd a hatalmas kocka testet. A motor dolgát megkönnyíti majd a Mercedes kilenc sebességes automatája.
A kisebb motorra azért van szükség, mert Kínában az adózási szabályok alapján egy ilyen motorral szerelt autó után sokkal kevesebbet kell fizetni. Arról nem is beszélve, hogy abban az országban nem létezik az alap dízel kivitel, csupán néhány külföldről behozott példány szaladgál. Kínában az alap G-osztály a nyolchengeres kivitel 416 lóerővel és 610 Nm nyomatékkal. Efölött van még egy Mercedes-AMG kivitel, illetve feljebb az AMG és Brabus.
Túl sok külső módosítás nem lesz a V8-as nagytestvérekhez képest, aki nincs benne olyan mélyen a típus történetében, az csak annyit fog észrevenni, hogy kisebbek a kerekek. Az árról egyelőre nem beszéltek, ahogy arról sem, hogy Európába eljön-e a kisebb motoros alapmodell.