Sokat romlott a Golf a jávorszarvas-tesztje
A KM77 nevű spanyol lap minden, a kezébe kerülő autóval elvégzi a jávorszarvas-tesztet, addig a tempóig, amíg az adott autó már nem képes követni a nyomvonalat. A határsebesség pedig elég jól mutatja, hogy mekkora eltérés van az egyes típusok kezelhetőségében országúti tempó környékén.
Az újabb modellek közül az egyik kellemetlen meglepetést a legújabb, nyolcadik generációs Golf hozta. Az elődmodellel nem volt probléma, a hirtelen irányváltásokat tartalmazó tesztet 2017-ben simán végigcsinálta 76 km/h-val, ami jó átlagos eredmény, az új generáció viszont 69 km/h felett már nem maradt meg a bóják által kijelölt sávban. A KM77 a határsebesség közlésén túl nem minősíti ezeket a teszteket, de a korábbi eredmények alapján a Golf ezúttal a mezőny végére került.
A tesztelt autó egyébként a Golf 1,5 literes turbós benzines eTSI változata volt enyhe hibrid hajtással, és kifejezetten nagy, 225/45 R17-es Bridgestone Turanza T005 gumikon. A KM77 kommentárja a gyenge eredményekért részint a gumik alacsony tapadását okolja, az autó futóművét viszont kiszámíthatónak minősítették: az autó a tesztek során mindvégig alulkormányzottan viselkedett.
A kommentár alapján úgy néz ki, hogy elegendő lenne más gyári gumiabroncsokkal szállítani a Golfot ahhoz, hogy a kezelhetőségi problémákat csökkentsék, de egyelőre nem tudni, hogy erre sor kerülhe-e a közeljövőben, vagy sem.