Fura módon épp a hibrid hajtás sikere az oka, hogy a Prius eladásai csökkenni kezdtek: miután lassan minden Toyotából készül hibrid változat, úgy néz ki, a típus egyetlen igazi vonzereje szűnt meg.
A Prius jelentősége elvitathatatlan: ez volt az első hibrid személyautó, amely szélesebb körben népszerűvé vált. A megjelenése óta több másik gyártó is másolta a jellegzetes formát, és volt idő – 2010-es évek első fele – amikor egyszerre háromféle autót kínáltak ezen a néven. Ám az utóbbi években egyre több a hibrid hajtású autó a piacon: a Toyota szinte minden személyautója elérhető már a Priuséhoz hasonló benzin-elektromos hajtással, és a konkurensek is egyre több ilyen típust kínálnak. Így a hajtáslánc egyre kevésbé számít különlegesnek.
Az érdeklődés visszaesése Európában 2019-bne látszott igazán erősen: a 2018-ban értékesített bő 12 ezer helyett alig több, mint 7400 Prius fogyott, ami ahhoz sem tűnik elegendőnek, hogy piacon tartsák az autót. Németországban, ahol pedig a teljes mennyiség tizede ment el tavaly, 743 példány, már elkezdték kivonni a Priust. A továbbiakban már csak a raktárkészleten adnak túl, új autót konfigurálni más nem lehet. Hasonló a helyzet a Prius+ típussal is, bár az egyterűből több ment el – 13 ezer darab Európában, bő ezerháromszáz Németországban – ez sem elég ahhoz, hogy a típust megtartsa a német importőr.
Egyelőre nem tudni, hogy az Európai kínálatból is kiveszik-e, de az jól látható, hogy a Prius iránti érdeklődés a legtöbb nagy piacon a töredékére csökkent. Észak-Amerikában évi 200 ezer feletti mennyiséget adtak el belőle úgy hat-nyolc éve, ez csökkent 70 ezer alá, Európában pedig a 2010-es év 42 ezres csúcsáról esett a mostani szintig az érdeklődés.