A Volvo által fejlesztett, de a Geely tulajdonában álló CMA platformra a svéd gyártó eddig egyetlen típust épített, az XC40-est, ám a Geely már a második szériamodellt mutatja be a korszerű alapokon.
Az FY11 után, amelyet Kínában Xing Yue néven forgalmaznak tavaly óta, itt a Preface szedán végleges változata is. Az elegáns ötajtósban van valami felismerhetően Volvo-szerű, bár nem másolás-jelleggel: inkább olyan mintha a régebbi Volvo stílus továbbfejlesztését látnánk itt viszont. A magyarázat egyszerű: a Geely vezető formatervezőit is a Volvótól szerezte be, nem csak a műszaki alapokat.
A fotók alapján a Preface elegáns, ötajtós nagykocsi, amely méretben nagyon közel áll a Volvo S60-ashoz: a hossza 4,79 méter, a tengelytávja pedig 2,8 méteres. Az S60 ennél 3 centivel még rövidebb is, azaz a két autó tulajdonképp ugyanarra a közönségre céloz.
A nagy különbség a padlólemezen kívül – az S60 a nagyobb autókhoz tervezett SPA padlólemez legkisebb alkalmazása, míg a Preface a kompakt autókba szánt CMA struktúra legnagyobb változatának tűnik – a piac: bár a Geely is dédelget nemzetközi karrierről szóló terveket, a Preface elsősorban Kínának szól, míg az S60 minden más piacnak, ahol a Geely név nem hangzik ismerősen.
A hajtásláncról egyelőre nem tudunk semmi konkrétumot, de meglepő lenne, ha nem a Volvo félliteres hengerű turbómotor-családjából válogattak volna a Geely szakemberei: az 1,5 literes háromhengeres és a 2 literes négyhengeres is jó választás lehet egy ekkora autóba.