A McLaren műszaki megújulása újabb lényeges állomáshoz érkezett. A cég bemutatta azt az új, szénszálas kompozit utascellát, amely köré a jövőbeli autóit tervezi. Az alkatrészt elsősorban azért kezdték fejleszteni, hogy egyszerűbben építhessenek hibrid hajtásláncú sportkocsikat, de mintegy mellesleg ezzel e kulcsfontosságú alkatrész gyártása házon belülre is kerül.
Az új, könnyebb utascellát a nemrég alapított McLaren Composites Technologies Center, vagy röviden az MCTC munkatársai fejlesztették ki, és a gyártás is itt folyik majd. A megoldás egyik előnye, hogy ezzel növelni tudják a Nagy-Britanniában gyártott alkatrészek arányát, ami a Brexit után nyilván még lényegesebb a gyártó számára, mint korábban, de emellett nyilván az sem utolsó szempont, hogy így egyszerűbb változtatni az alkatrészen, ha szükséges.
Egyelőre nem derült ki, hogy az új, MCTC-01 jelzésű utascella mennyivel könnyebb, mint az eddig használt Monocell struktúra, de a McLaren vezérigazgatója szerint ez is segített, hogy az új, hibrid hajtású modellek tömegét alacsonyan tartsák. Mike Flewitt szerint jelenleg csupán 30-40 kg-mal nehezebb a hibrid prototípusuk a megfelelő benzines modellnél. Ebben azonban nyilván nem csak az új karbon alap játszik szerepet, de például az a tény is, hogy az új hibrid hajtásláncban V8-as helyett V6-os turbómotor dolgozik majd, ami nyilván könnyebb lehet.
Korábban egy osztrák cég, a Carbo Tech szállította a McLaren Monocell utascelláit, és bár ezt a megbízást hamarosan elveszítik, állítólag számos más karbon alkatrészt egyelőre továbbra is innen rendel brit sportkocsigyártó.
A McLaren tervei szerint valamikor 2021-ben mutatkozhat be az első elérhető árú, Sport sorozatú hibrid McLaren, amely már az új, könnyebb központi elem köré épül.