Elon Musk sokkal jobb akkumulátorokat jósol a villanyautókba
A villanyautó-gyártás legnagyobb problémája jelenleg is a nagy, nehéz és drága akkumulátor, de ha a Tesla alapítójának jóslata beigazolódik, a helyzet sokat javulhat.
Musk szerint 3-4 éven belül nagyszériás gyártásba kerülhetnek a 400 Wh/kg-os, hosszú életciklusú cellák. Ez pedig jó nagy előrelépés lenne a jelenlegi állapothoz képest, hiszen mos a Tesla által használt 2170-es hengeres Panasonic cellák 260 Wh/kg-ot tudnak. Azaz ha Elon Musknak igaza lenne, az bő másfélszeres növekedést jelentene az energiasűrűségben. Ez a jelenlegi méretek mellett akár 1000 km körüli hatótávot jelenthet, vagy ami még vonzóbb lehetőség, harmadával kisebb méretű és tömegű akkucsomagot, arányosan alacsonyabb áron.
A hogyanra vonatkozó kérdésekre állítólag a szeptember 22-ei Battery Day nevű Tesla rendezvényen érkezik a válasz, de a találgatás már megindult. Egyes szakértők szerint a megoldás a szilícium nanoszálas anóddal gyártott cella lehet, amely egy ismert, de jelenleg csak kis sorozatban, lényegében laboratóriumi körülmények között készülő, ezért igen drága megoldás.
A Panasonic korábban azt nyilatkozta, hogy a Teslákban használt 2170-es cellák energiasűrűségét öt éven belül 20%-kal biztosan tudná növelni.