Olyan, mintha a Peugeot kísérleti alanynak használná a 3008-ast: kitaláltak egy új stílusú, keret nélküli hűtőmaszkot, és úgy néz ki, itt próbálkoznak meg vele először, egy olyan modellen, amely most lép pályafutása második felébe.
Az új orrkialakítás az egyszerűbb formavilágú lámpák mellett elsősorban a határozott kontúr nélküli hűtőrácsban tér el a frissítés előttitől. Ez a fényszórók alatt néhány vékony rovátkának indul, és innen válik egyre szellősebb rácsozattá az orr középpontját kijelölő oroszlános embléma felé közeledve. Az ötlet elég szokatlan, és nyilván nem kockázatmentes a bevezetése – talán nem véletlen, hogy a modellciklusa első felén már túl levő 3008-ason próbálkoznak vele, amely valószínűleg már bőven megkereste a kifejlesztésére egykor elköltött euró-milliárdokat.
Ezen kívül nem túl látványosak a változtatások. Elöl, alighanem a folytonosság kedvéért elhelyezték a 208-asnál bevezetett ferde LED-kardfogakat, amelyek a fényszórók külső széléről indulnak. A hátsó lámpatesteken látszik, hogy új a belső szerkezetük, és néhány dekoráción igazítottak még, de azért alapjaiban ugyanaz maradt a 3008-as, mint volt.
Belül is az látszik, hogy igyekeztek újradekorálni az autót: a belső tér kialakítása nem változott érdemben, viszont 8 helyett már 10 hüvelykes, és más formájú a központi kijelző, illetve több a krómdíszítés a kormányon. Maga az információs rendszer is fejlődik, a gyáriak jobb olvashatóságot és összességében is szebb grafikát ígérnek.
A 3008-as műszaki szempontból továbbra is szabványos megoldásokra épül. Az EMP2 platformot használó modell egyszerűbb változatait 1,2 literes háromhengeres benzines, illetve 1,5 literes négyhengeres dízelüzemű turbómotorokkal készítik – ezek mind 130 lóerősek – illetve készül egy kivitel 1,6 literes, 180 lóerős turbómotorral is.
Ezeken felül továbbra is elérhető a Hybrid4 300 változat, ahol az 1,6 literes 200 lóerős benzinmotor két villanymotorral dolgozik együtt. Ezek közül a 8 fokozatú automata váltónál egy 110 lóerős segít be a hajtásba, egy 112 lóerős pedig a hátsó kerekeket hajtja. Ám mostantól egy egyszerűbb konnektoros hibriddel egészül ki a kínálat: a 225 lóerős összteljesítményű változatból kimarad a hátsó hajtás, és 1,6 literes benzinmotorból is a kisebb teljesítményű, 180 lóerős kerül bele a 110 lovas villanymotor mellé.
Érdekes, hogy az egyszerűbb hajtáshoz ad meg gyengébb paramétereket a Peugeot. A Hybrid 225 villanyautóként 56 km-t tehet meg, és 30 g/km-t adnak meg átlagos szén-dioxid-kibocsátásnak az első száz kilométerre, míg a komplikáltabb és nehezebb, négykerék-hajtású Hybrid 4 300-nál a villamos hatótáv 59 km, a szén-dioxid-kibocsátás 29 g/km.
A megújuló 3008-ast még az idén elkezdik bevezetni Európában, de az az igazán érdekes kérdés, hogy ez az új, keret nélküli hűtőrács beválik-e egy új márkaarculat részeként.