Talán legrégebbi modelljétől búcsúzik a Ferrari, hiszen a GTC4 modellek lényegében a 2011-ben bemutatott FF átdolgozott változatai. Ami itt szokatlan, az az, hogy nem mutatták be a típus közvetlen utódját – alighanem úgy gondolják, ilyesmire nem lesz szükség.
Az FF-hez és a GTC4-hez hasonló, luxus-orientált sportkocsik régóta előfordulnak a kínálatban, de bizonyos szempontból a kezdetet jelentették a márka számára. Először itt kínált összkerék-hajtást a Ferrari, és e modellek csomagterét lehetett először valóban tágasnak mondani. És úgy néz ki, ezek is okozzák a típus vesztét: a Purosangue nevű Ferrari sport-SUV, amelyet a Lamborghini Urus és a Porsche Cayenne csúcsváltozatok ellenfelének szánnak, mindezt egyértelműen jobban tudja majd, megtoldva azzal, hogy abban tényleg el lehet majd férni hátul.
A GTC4 egyébként két változatban is készült, a V12-es mellett turbós V8-as motorral is, és az árához képest jól is fogyott: összesen 1496 példányt adtak el. Ám a 2021-re várható Purosangue nagyobb eladásokkal kecsegtet: ha csak olyan sikeres lesz, mint más sportkocsimárkák terepjárói, akkor is több ezer példány fogyhat belőle, és nem csak összesen, hanem éves szinten.