A Q2-es az idén már az ötödik évét tapossa, így, bár nem lett zajos siker, igazítanak rajta annyit, hogy egy rövid időre még feledtetni tudja az idő múlását.
Ahogy ilyenkor szokás, leginkább az olcsón módosítható műanyag elemeken változtattak. Így új mintázatú lett a hűtőrács, változtak a lökhárítók kialakításán, és az első fényszórók belső felépítésén. Ez utóbbi a korábbi összefüggő LED-csíkok helyett szaggatott vonalas mintázatot kapott – és alighanem ez is a legerősebb vizuális ismertetőjegye az idén bevezetésre kerülő generációnak.
Érdekes, hogy a felújított modellt egyetlen motorral kezdik forgalmazni: ez a VW csoport jól ismert 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeres turbómotorja. Még legalább három másik motor várható, dízelek és benzinesek vegyesen, lehet, hogy néhány enyhe hibrid hajtásban, de ezeket egyelőre nem részletezték.
Természetesen a frissítés fontos eleme a fedélzeti elektronika cseréje: a Q2-es is elérhető lesz digitális műszeregységgel, és 8,3 hüvelykes érintőképernyős fedélzeti rendszerrel, bár az egyszerűbb felszereltségekhez ezek még nem járnak.
A Q2-es, bár egy kifejezetten divatos szegmensben képviseli az Audit, stabilan évi 80 ezer példány körül fogy Európában, ami zajos sikernek ugyan nem nevezhető, de arra elegendő, hogy némi hasznot hozzon a gyártónak, így valószínű, hogy a típus stabil tagja marad az Audi választékának a jövőben is.