A Seattól elhozott új vezér nem húzza az időt: hozzákezdett a rendcsináláshoz a Renault-nál. Első körben új vezetési struktúrát alakít ki, ahol márkák szerint alakítanak ki különálló részlegeket. Összesen négy lesz, a Renault, a Dacia és az Alpine mellett külön részleget kapnak az új mobilitási megoldások.
A Renault márkát maga Luca de Meo vezeti majd – az új vezérigazgató korábbi szavai alapján itt várható a legnagyobb átalakulás, a jövőben a nagyobb, drágább, több nyereséget ígérő modellekre koncentrál majd a márka, a Clio helyett a Mégane-ból igyekeznek majd többet eladni. Az Alpine irányítását a Renault sportrészlegének vezetője, Cyril Abiteboul kapja, bár azt egyelőre nem részletezték, hogy tervezik-e a márka bővítését az A110-esen túl. A Dacia irányítása a Renault jelenlegi sales- és marketing-igazgatója, Denis Le Vot feladata lesz, az új mobilitási részleget pedig az eddigi korábbi vezérigazgató és pénzügyi igazgató, Clotilde Delbos irányítja majd.
Ez utóbbi részleg egyébként olyan kezdeményezéseket foglal magába, mint a Zity autómegosztó rendszer. Ehhez a feladathoz tényleg jó pénzügyi véna kell, mivel a koronavírus-járvány miatt ez a közlekedési forma komolyan háttérbe szorulni látszik világszerte.
Luca de Meo egyébként is elég komoly anyagi problémákkal veszi át a Renault-t: az első félévet 7,29 milliárd euró veszteséggel zárta a vállalat, amely a fizetőképességét leginkább az állam által garantált 5 milliárd eurós hitelkeretnek köszönheti. A feladatok listáján a Renault kínálatának átalakításán és a költségek csökkentésén túl a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség megmentése és továbbfejlesztése is szerepel, ami nem lesz könnyű, de az új vezérigazgató határozott elképzeléseit látva most kevésbé tűnik reménytelen feladatnak, mint akár néhány hónapja.