Valódi luxusterepjárót mutatott a Jeep
Nagyjából hat éve beszélnek a Grand Wagoneer feltámasztásáról a Jeepnél. Mostanra elkészült az első nyilvános változat, de a megszokottnál drágább modellel láthatóan óvatosak a Fiat Chryslernél, így egyelőre csak tanulmányautóként mutatták be.
Az új típus ránézésre nem igazán különleges: egy szép nagy terepjáró, amilyet viszonylag sok márkanéven kínálnak már Észak-Amerikában, talán a Jeeptől megszokottnál egy kicsivel díszesebb kiadásban. A kétszínű fényezés és a telibe krómozott hűtőmaszk azonban arról árulkodik, hogy ez a modell más hangulatot hoz a kínálatba, mint ami a márkára eddig jellemző volt.
A lényeg az, hogy ennek a modellnek az alapkivitelét is 60 ezer dollár körül lehet majd megvenni, a csúcsváltozatok pedig 100 ezer dollár körüli áron érkeznek majd. Ezzel a Jeep számára idegen terepre érkezik: a Lincoln Navigator és a Cadillac Escalade mellett ebben az ársávban már a német, brit és japán luxusmárkák modelljeivel is állni kell a versenyt: ennyiért már Audi Q7, BMW X7 vagy Mercedes GLS is kapható.
A majdani szériamodellről egyelőre annyit lehet tudni, hogy a nagy Jeep műszaki alapjai a Ram 1500 pickupból jönnek, és legalább kétféle változat készül, egy rövidebb és egy hosszabb tengelytávú. A fotók alapján nehéz megítélni, hogy milyen lett a Grand Wagoneer minőségérzete – az a tényező, ami miatt a drágább Jeepek korábban a legtöbb kritikát kapták, de az nem kérdés, hogy a versenyképesség a prémium-kategóriában elsősorban ezen múlik.
Ugyanakkor a tanulmány valószínűleg a legtöbb monitort felvonultató autók egyike: csak a műszerfalon négy, a hátsó üléssorban pedig további három LCD kijelzőt helyeztek el, így a lehetséges hétből öt utasnak biztosan jut valamilyen egérmozi. Ráadásul a fedélzeti elektronika programja is új: a Uconnect rendszer ötödik generációja állítólag sokszorosan gyorsabb, mint a jelenlegi szériamodellekben használt négyes főverzió.
Bár a Grand Wagoneer most hivatalosan még csak tanulmány, állítólag igen közel áll a kész állapothoz. A gyártás már a jövő év elején elindulhat, így a következő bő negyed évben várható a szériaváltozat bemutatása is.