Láthatóan igyekeztek közös vonásokat kitalálni a három új alap-Daciának, de közben sejthető, hogy a tervezést egyik esetben sem az alapoktól kezdték.
Az új Daciák közös vonása, egy vízszintes vonal, amely a hűtőmaszkon keresztül összeköti a fényszórók LED-csíkját, ami a két végén Y-szerűen elágazik. Egységes arculatnak nagyjából elegendő is ennyi, egyébként a Logan, a Sandero és a Sandero Stepway pont olyan, amilyennek lennie kell: elég divatosak, egyben egy kicsit jellegtelenek, és egyáltalán nem kirívóan szépek. Így a vásárlókat biztosan nem ijesztik el, viszont nem vonják el a figyelmet a kedvező árakról, vagy a testvérmárkák drágább, de hasonló méretű modelljeiről.
Az új Logan és Sandero modellekben egyébként az az igazán nagy dobás, hogy a régi műszaki alapokat, amelyek a Clio második generációja óta szolgálnak, újakra cserélik, és ez elég jól látszik is. Már nem a CMF-B platform, hanem az, hogy az ablak- és tetővonalak láttán olyan érzése támad az embernek, mintha már meglevő autókra terveztek volna új burkolatot.
A dolog a Sandero és a Stepway esetén látványosabb: ezek szinte egy az egyben örökölték a Clio arányait és fontosabb jellegzetességeit, amilyen például a hátsó oldalablakok vége felé erősen felfelé hajlított övvonal, vagy a hátsó kerekek feletti kiszélesedés. A különbség annyi, hogy a Daciára határozott éleket terveztek, míg ugyanitt a CMF-B alapú Clók – a jelenlegi és az előző generáció – gömbölyűek.
A Logan esetében kevésbé egyértelmű a kiindulási alap – kép is kevesebb készült erről – de az ablakok arányai alapján azt mondanánk, ezt a Nissan Almera/Versa tartóelemeire húzták fel. Itt a szögletesebb orr- és farrész a domináns a látványban, aminek nyilván vannak célszerű okai is: ránézésre is jó nagy csomagteret, és kedvező gyalogosgázolási teszt-eredményeket várnánk a típustól.
A műszaki paramétereket egyelőre csak találgatni lehet, de valószínű, hogy a Renault által is használt motorválaszték kerül a Daciákba is, hiszen minden európai gyártónak hoznia kell a szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot – ez jövőre már szigorúan 95 g/km lesz – és ez régebbi motorokkal egyszerűen lehetetlen lenne. Arra tippelnénk, hogy a Renault ezres háromhengeres benzinmotorjának és 1,5 literes négyhengeres turbódízelének különféle teljesítményű változataival találkozhatunk majd a három új Daciában is.
A technika korszerűsítése kapcsán az is felmerül kérdésként, hogy a Dacia mennyivel maradhat olcsóbb a konkurenciánál, bár a román márka számára jó hír, hogy egy kis drágulás belefér, mivel az egész európai autógyártás áremelésekre kényszerül a fogyasztáscsökkentési kényszer kapcsán szükséges intenzívebb fejlesztési szükséglet miatt.
Az ilyen részletkérdésekre egyébként szeptember 29-én kaphatjuk meg a válaszokat, akkorra ígérik a három típus teljes bemutatását.