A Scania a meglevő palettájába illeszti be az elektromos modelleket: a közepes méretű L és P sorozatok lesznek elérhetők akkumulátoros kivitelben, egyféle motorral, és kétféle méretű akkumulátorral.
A kisebbik, öt modulból álló akkumulátor 165 kWh-nyi energia tárolására alkalmas, míg a nagyobbik, kilenc cellásba összesen 300 kWh tölthető. Ez utóbbival a gyáriak szerint 250 km tehető meg, bár azt nem tudni, hogy ezt az adatot milyen szabvány szerint, milyen terhelés és sebesség mellett mérték, így elég nehéz meghatározni azt is, hogy milyen valós használati értéket takar. A töltés CCS Type 2 csatlakozón keresztül történhet, 130 kW maximális töltőteljesítménnyel. Ez a kisebbik – hasonló fogyasztást feltételezve úgy 137 km-re elegendő – akkucsomag esetében kb. 55 perces gyorstöltési időt jelent 80%-os kapacitásig, míg a nagyobbiknál 100 perceset.
A hajtást mindkét változat esetében ugyanolyan típusú villanymotor végzi. Az állandó mágneses, olajpermet-hűtésű motor 312 lóerő folyamatos teljesítmény, és 400 lóerő csúcsteljesítmény leadására képes.
Hosszabb távok megtételére egy ilyen teherautó persze nem alkalmas, arra inkább a konnektoros hibrid modellváltozatot ajánlják, amely a hagyományos dízelmotorral elérhető hatótáv mellett kínál 60 tisztán villamos kilométert. Ebbe a Scania jól ismert DC09 jelzésű öthengeres, 9 literes turbódízel motorja kerül 280 és 360 lóerő közti teljesítménnyel. Emellett egy 177 lóerős villanymotor és egy 90 kWh-s akkucsomag kerül bele, amit legfeljebb 95 kW teljesítménnyel lehet tölteni.
Az elektromos és a hibrid modellekkel kapcsolatban egy csomó kérdés még nem tisztázott, így nem tudni, hogy milyen áron érkeznek, ahogy azt sem, hogy milyen mennyiség legyártására készült fel a gyártó. Ezzel együtt valószínű, hogy bizonyos területeken – például a városi áruterítésben, szemétszállításban, és más hasonló, kis hatótávot, de nagy teherbírást igénylő területeken a következő években egyre több elektromos teherautót láthatunk majd.
Ezeken a területeken a csendes működés és a viszonylag olcsó fenntartás a magasabb vételárat is hamarabb ellensúlyozhatja, mint személyautók esetében, és az is segítheti az elektromos teherautók terjedését, hogy egyre több nagyvárosban igyekeznek a hagyományos dízelmotoros modelleket kiszorítani a városközpontokból, viszont a tiltások ezekre a járművekre nem vonatkoznak.