A Scania a meglevő palettájába illeszti be az elektromos modelleket: a közepes méretű L és P sorozatok lesznek elérhetők akkumulátoros kivitelben, egyféle motorral, és kétféle méretű akkumulátorral.

A kisebbik, öt modulból álló akkumulátor 165 kWh-nyi energia tárolására alkalmas, míg a nagyobbik, kilenc cellásba összesen 300 kWh tölthető. Ez utóbbival a gyáriak szerint 250 km tehető meg, bár azt nem tudni, hogy ezt az adatot milyen szabvány szerint, milyen terhelés és sebesség mellett mérték, így elég nehéz meghatározni azt is, hogy milyen valós használati értéket takar. A töltés CCS Type 2 csatlakozón keresztül történhet, 130 kW maximális töltőteljesítménnyel. Ez a kisebbik – hasonló fogyasztást feltételezve úgy 137 km-re elegendő – akkucsomag esetében kb. 55 perces gyorstöltési időt jelent 80%-os kapacitásig, míg a nagyobbiknál 100 perceset.
A hajtást mindkét változat esetében ugyanolyan típusú villanymotor végzi. Az állandó mágneses, olajpermet-hűtésű motor 312 lóerő folyamatos teljesítmény, és 400 lóerő csúcsteljesítmény leadására képes.
Hosszabb távok megtételére egy ilyen teherautó persze nem alkalmas, arra inkább a konnektoros hibrid modellváltozatot ajánlják, amely a hagyományos dízelmotorral elérhető hatótáv mellett kínál 60 tisztán villamos kilométert. Ebbe a Scania jól ismert DC09 jelzésű öthengeres, 9 literes turbódízel motorja kerül 280 és 360 lóerő közti teljesítménnyel. Emellett egy 177 lóerős villanymotor és egy 90 kWh-s akkucsomag kerül bele, amit legfeljebb 95 kW teljesítménnyel lehet tölteni.
Az elektromos és a hibrid modellekkel kapcsolatban egy csomó kérdés még nem tisztázott, így nem tudni, hogy milyen áron érkeznek, ahogy azt sem, hogy milyen mennyiség legyártására készült fel a gyártó. Ezzel együtt valószínű, hogy bizonyos területeken – például a városi áruterítésben, szemétszállításban, és más hasonló, kis hatótávot, de nagy teherbírást igénylő területeken a következő években egyre több elektromos teherautót láthatunk majd.
Ezeken a területeken a csendes működés és a viszonylag olcsó fenntartás a magasabb vételárat is hamarabb ellensúlyozhatja, mint személyautók esetében, és az is segítheti az elektromos teherautók terjedését, hogy egyre több nagyvárosban igyekeznek a hagyományos dízelmotoros modelleket kiszorítani a városközpontokból, viszont a tiltások ezekre a járművekre nem vonatkoznak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
