A konkrét spekuláció úgy hangzik, hogy a VW-csoport egy komplikált manőverrel próbálna meg több Rimac részvényhez jutni, amelynek kapcsán a Porschén keresztül az apró horvát villanysportkocsi-specialista kapná meg a Bugatti tulajdonjogát.
A pletyka szerint ezért cserébe a Rimac 49%-át kérné a Volkswagen, ami elsősorban a cég elektromos hajtáslánc-technológiája miatt lehet vonzó. A cégalapító, Mate Rimac szerint ebben jelenleg világelsők: teljesítmény- és energiasűrűségben a legtöbbet kínálják, ami elérhető, ezért is terveztet velük villanyhajtást 15 külső cég, köztük a Pininfarina és a Hyundai-csoport is.
A Porsche már most is a Rimac egyik komoly befektetője: a cég részvényeinek 15,5%-a az övék, így más most is hozzáférnek a horvátok szaktudásához. Ugyanakkor az nem titok, hogy a Rimac autógyártó kapacitással alig rendelkezik, és legújabb modelljük, a C_two gyártása ezért is húzódik.
A pletyka szerint a Bugattival a Rimac megkapná azt a minőségi, kis sorozatú üzemet, amire szüksége van a gyártás beindításához, és mellé a márkanevet, amellyel sikeresen eladhatnak több millió eurós autókat. Ugyanakkor ez a Bugatti műszaki fejlesztési problémáit is megoldaná, hiszen a W16-os, négyturbós motorszörnyeteg helyett lassan majd kell valami teljesítményben hasonló, de kevésbé környezetszennyező.
A Bugatti részéről egyelőre annyit mondtak, hogy bár pletykákat elvből nem kommentálnak, a cég az elmúlt két évben nyereséggel működött, és úgy néz ki, a járványhelyzet ellenére ez az idén sem változik.