Az érdekes, békapofa Puma sportváltozatát stílusosan szép világoszöld színben mutatták be. Az adatok alapján jól is ugrik, már a kategóriában megszokotthoz képest.
A Fiesta ST-ből ismert hajtás gyakorlatilag egy az egyben került át a Puma ST-be: a szupermodern, hengerlekapcsolással, változó szelepvezérléssel és blokkba integrált leömlőkkel és koromszűrővel rendelkező 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres itt sem tűnik kevésnek. A hatfokozatú kézi váltóval és fronthajtással 6,7 másodperces gyorsulási időt ígér százra, annak ellenére, hogy a Puma nem csak magasabb, így nagyobb homlokfelületű autó, de 96 kg-mal nehezebb is a Fiestához képest. Az autó 220 km/h-s végsebessége is tisztességes, és ilyen teljesítmény mellett a 6,9 literes WLTP átlagfogyasztás sem tűnik barátságtalannak.
A fronthajtásból eredő erőátviteli problémákat több megoldással igyekeznek kiküszöbölni: a hajtás része az önzáró differenciálmű, emellett a két kerék közti nyomaték-elosztást is elektronika szabályozza. Természetesen a futómű is más hangolású, mint a kisebb teljesítményű Pumákon: elsősorban a karosszéria dőlését igyekeztek jobban gátolni, egyrészt merevebb kanyarstabilizátorokkal, másrészt a hátsó futómű lengőkarjait összekötő merevebb csatolórúddal.
Optikailag a kis SUV esetében nem tértek el érdemben a hagyományos személyautóknál megszokott megoldásoktól: elöl látványosabb légbeömlők, oldalt némi kötényezés és színre fújt sárvédőívek, hátul pedig tetőspoiler és diffúzor-imitáció hangsúlyozza az autó sportosabb mivoltát. Belül ugyanerre a Recaro sportülések és a lapított alsó karimájú kormány hivatott.
A típusváltozat hazai árát egyelőre nem ismerjük, viszont Németországban 28 500 euróért – átszámítva 10,3 millió forint – kínálják, ami valószínűleg nem esik majd nagyon távol az autó itthoni árától.