Az Uljanszki Autógyár (UAZ) 1965-ben mutatta be a 452-es terepjáró kisbuszt. A járművet külalakja miatt az orosz köznyelv Buhankának (cipó, vekni) keresztelte el. Az elmúlt 55 évben rengeteg változat készült a Buhankából, például hatkerekes (6x6-os), platós, mentő, tűzoltó és persze a legelterjedtebb, a 11 személyes busz változat. A 452-es UAZ-t a mai napig, gyakorlatilag változatlan formában gyártják. A 2001-es facelift kimerült a tükrök, kilincsek és a zsanérok lecserélésében, valamint egy korszerűbb (Euro II) motor beépítésében. A járművet amennyire lehetett korszerűsítették az elmúlt években és már egy ideje Euro VI-os motorral is rendelhető a kisbusz.
Egyébként e járművekből a világ minden tájára jutott, így Magyarországra is bőven, főleg a Magyar Néphadseregnek, de elég sok polgári változat is érkezett a nagytestvértől hazánkba. Sőt! Ha minden igaz, még az USA-ban is található belőle néhány ezer(!) darab. Nem is csoda, hiszen a Buhankák terepjáróképességéről és igénytelenségéről szóló legendákkal tele van az Internet.
A végletekig elavult, több mint ötvenéves karosszériával már oroszhonban is egyre nehezebben adható el a Buhanka, ezért elérkezettnek látták az időt az UAZ-nál, hogy teljesen megújítsák az elavult konstrukciót. Természetesen, ahogy többek között az URAL Next esetében is, felkértek egy feltörekvő orosz designert, Andrej Davidov Bradát, hogy készítse el az UAZ kisbusz retró formatervét 21. századi köntösben. Habár a tervező az eredeti kereklámpákat golfütő alakú fényforrásokra cserélte a homlokfalon, mégis sikerült úgy összerakni a formatervet, hogy az eredeti cipó forma tökéletesen felismerhető, így más minibuszokkal nehezen téveszthető össze az új Buhanka.
Hogy milyen műszaki tartalommal érkezik majd az újdonság, azt az orosz sajtó is egyelőre csak találgatja. Valószínű, hogy az új Buhanka, lagalábbis a prototípusok biztosan, az eredeti 452-es módosított alvázára épülnek majd, amely robosztusabb és hosszabb is lesz, ezzel nagyobb teherbírást és biztonságosabb utazást adnának a mérnökök a bent utazóknak. Az új járműhöz új motorokat is fejlesztenek az orosz mérnökök. A második generációs Patriot terepjáróhoz fejleszti az új hajtásláncokat a Zavolzskiji motorgyár (ZMZ), amelyeket bizonyára megkap a Buhanka is. A régi 2,7 literes, szintén ZMZ fejlesztésű benzinmotorokat száműzik és valószínűleg a két új (150 és 170 lóerős), Euro VI-os, 2,5 literes turbódízelt kapja az UAZ új kisbusza és persze az új Patriot is. De fejlesztenek a belső piacra egy Euro V-ös 2,3 literes erőforrást is, ami az orosz szaksajtó szerint nagy valószínűséggel szintén bekerül a Buhankába. Ezekhez a motorokhoz csatlakozik majd a BAIC új hatfokozatú kézi és a szintén hatfokozatú automata váltója majd.
Hogy mikor érkezik az új kisbusz az jó kérdés, az viszont bizonyos, hogy az UAZ már elkészítette a Buhanka egyik prototípusát, amelyet a tervek szerint az UAZ-469, azaz a Hunter alapos újragondolása követ majd a sorban, ha lesz rá pénz. Most elsősorban az új generációs Patriotot fejlesztik, amelynek prototípusa elég sokat késik. (Még 2017-ben jelentették be, először azt ígérték idén, majd azt, hogy jövő év végére, most pedig 2022-re ígérik az új Patriot befejezését.) Így elég nehéz elképzelni a gyáriak állítását, miszerint 2021 második felétől már sorozatgyártani fogják az új Buhankát. Addig pedig, amíg nem érkeznek meg az új típusok, bőven válogathatunk a régi kínálatból, hiszen egy új gyártású, szívó benzines Buhanka mindössze hatmillió forintért a miénk lehet. Ugyanis az új változat nagy valószínűség szerint jóval drágább lesz, mint a jó öreg 452-es.