Az Uljanszki Autógyár (UAZ) 1965-ben mutatta be a 452-es terepjáró kisbuszt. A járművet külalakja miatt az orosz köznyelv Buhankának (cipó, vekni) keresztelte el. Az elmúlt 55 évben rengeteg változat készült a Buhankából, például hatkerekes (6x6-os), platós, mentő, tűzoltó és persze a legelterjedtebb, a 11 személyes busz változat. A 452-es UAZ-t a mai napig, gyakorlatilag változatlan formában gyártják. A 2001-es facelift kimerült a tükrök, kilincsek és a zsanérok lecserélésében, valamint egy korszerűbb (Euro II) motor beépítésében. A járművet amennyire lehetett korszerűsítették az elmúlt években és már egy ideje Euro VI-os motorral is rendelhető a kisbusz.

Egyébként e járművekből a világ minden tájára jutott, így Magyarországra is bőven, főleg a Magyar Néphadseregnek, de elég sok polgári változat is érkezett a nagytestvértől hazánkba. Sőt! Ha minden igaz, még az USA-ban is található belőle néhány ezer(!) darab. Nem is csoda, hiszen a Buhankák terepjáróképességéről és igénytelenségéről szóló legendákkal tele van az Internet.

A végletekig elavult, több mint ötvenéves karosszériával már oroszhonban is egyre nehezebben adható el a Buhanka, ezért elérkezettnek látták az időt az UAZ-nál, hogy teljesen megújítsák az elavult konstrukciót. Természetesen, ahogy többek között az URAL Next esetében is, felkértek egy feltörekvő orosz designert, Andrej Davidov Bradát, hogy készítse el az UAZ kisbusz retró formatervét 21. századi köntösben. Habár a tervező az eredeti kereklámpákat golfütő alakú fényforrásokra cserélte a homlokfalon, mégis sikerült úgy összerakni a formatervet, hogy az eredeti cipó forma tökéletesen felismerhető, így más minibuszokkal nehezen téveszthető össze az új Buhanka.

Hogy milyen műszaki tartalommal érkezik majd az újdonság, azt az orosz sajtó is egyelőre csak találgatja. Valószínű, hogy az új Buhanka, lagalábbis a prototípusok biztosan, az eredeti 452-es módosított alvázára épülnek majd, amely robosztusabb és hosszabb is lesz, ezzel nagyobb teherbírást és biztonságosabb utazást adnának a mérnökök a bent utazóknak. Az új járműhöz új motorokat is fejlesztenek az orosz mérnökök. A második generációs Patriot terepjáróhoz fejleszti az új hajtásláncokat a Zavolzskiji motorgyár (ZMZ), amelyeket bizonyára megkap a Buhanka is. A régi 2,7 literes, szintén ZMZ fejlesztésű benzinmotorokat száműzik és valószínűleg a két új (150 és 170 lóerős), Euro VI-os, 2,5 literes turbódízelt kapja az UAZ új kisbusza és persze az új Patriot is. De fejlesztenek a belső piacra egy Euro V-ös 2,3 literes erőforrást is, ami az orosz szaksajtó szerint nagy valószínűséggel szintén bekerül a Buhankába. Ezekhez a motorokhoz csatlakozik majd a BAIC új hatfokozatú kézi és a szintén hatfokozatú automata váltója majd.

Hogy mikor érkezik az új kisbusz az jó kérdés, az viszont bizonyos, hogy az UAZ már elkészítette a Buhanka egyik prototípusát, amelyet a tervek szerint az UAZ-469, azaz a Hunter alapos újragondolása követ majd a sorban, ha lesz rá pénz. Most elsősorban az új generációs Patriotot fejlesztik, amelynek prototípusa elég sokat késik. (Még 2017-ben jelentették be, először azt ígérték idén, majd azt, hogy jövő év végére, most pedig 2022-re ígérik az új Patriot befejezését.) Így elég nehéz elképzelni a gyáriak állítását, miszerint 2021 második felétől már sorozatgyártani fogják az új Buhankát. Addig pedig, amíg nem érkeznek meg az új típusok, bőven válogathatunk a régi kínálatból, hiszen egy új gyártású, szívó benzines Buhanka mindössze hatmillió forintért a miénk lehet. Ugyanis az új változat nagy valószínűség szerint jóval drágább lesz, mint a jó öreg 452-es.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
