Szabadon használható villanyautó-alapokat ígér a Volvo tulajdonosa
A kínai Geely, amely a Volvo, illetve a Polestar révén már beszállt a villanyautó-gyártásba, ezúttal saját nemzetközinek szánt márkája, a Lynk & Co. neve alatt mutat egy elektromos tanulmányt. A Zero azonban attól igazán érdekes, ami belül van: a platformtól, amelyet állítólag szabadon hozzáférhetővé tesznek bárki számára.
Nem a Geely az első, amely hasonlóan nagyvonalú gesztust tesz a villanyautó-fejlesztés kapcsán. A Tesla például felszabadította a szabadalmait, és a Volkswagen is tett már olyan kijelentést az eurómilliárdokért fejlesztett MEB szabvány platformmal kapcsolatban, hogy szívesen kiadja annak, aki építene rá. Szabad forrású platformot azonban először a Geely kínál.
Az ilyen nagyvonalúságra persze nagyon jó oka van a gyártóknak. A gyártás annál gazdaságosabb, minél nagyobb mennyiség készül az alkatrészekből, és valószínű, hogy a szabad platform felhasználói ugyanazoktól a beszállítóktól vásárolnak majd, amelyektől a fejlesztést végző cég is – magyarul a további felhasználók hozzájárulhatnak az olcsóbb gyárthatósághoz. Ez pedig az elektromos autók terjedésének jelenlegi stádiumában, amikor a legtöbb típusból legfeljebb néhány tízezer készül évente, évekkel hozhatja közelebb a szélesebb kör számára is megfizethető típusokat.
A Geely SEA – azaz Sustainable Experience Architectue – fantázianevű platformjának demonstrációja, a Lynk & Co. Zero egyébként kifejezetten jó kiállású ötajtós modell, a szabvány Lynk & Co. orrkialakítással. Egyelőre néhány fotón kívül csak annyit árultak el róla, hogy 700 km feletti hatótávja lesz, és 4 másodpercen belül érheti el a százas tempót.