Abban nincs semmi meglepő, hogy Kína számára megnyújtott változatokat készítenek a luxusautó-gyártók: ott a kisebb Audikat, BMW-ket, Jaguarokat és Mercedeseket is sofőrös használatra veszi a vásárlók egy jelentős része, ahol elfogadhatatlan, ami Európában teljesen megszokott, hogy a hátsó lábtér felnőttek számára szűkös egy olcsóbb prémium-autóban.
A Mercees E osztály mondjuk már nem az a kategória, amiben ez probléma lehet, viszont a mérete és az ára miatt valószínűleg még többen kérik nagy lábtérrel, mint mondjuk a C osztályt. Talán ezért döntöttek úgy a Mercedesnél, hogy nem a megszokott, egyszerű utat választják, és betoldanak a hátsó ajtóba tíz centit, hanem az autó farát dolgozzák át, úgy, hogy a hátsó fejtér is nőjön, és az összkép is elegánsabb legyen. Ennek következtében ez az egyetlen olyan E osztályú szedán, amelynek van harmadik oldalablaka, és ettől egy eléggé eltérő karakterű a másutt kapható változatoktól.
Az autót egyébként 14 centivel hosszabb, min a mifelénk ismert változat, és ennek a hossznövekedésnek a zöme a hátsó lábtérben mutatkozik meg. Ennek megfelelően az autó hossza is tekintélyes: a maga 5,06 méterével tényleg tekintélyes jelenség.
A típus egyébként már az E osztály új orrkialakításait kapja meg, amelyeket mostanra minden más változaton megjelentek.