Már van legális, utólag beépíthető LED-es izzó
Az utólagos LED-izzók beszerelése a halogén lámpák helyére eddig egyértelműen illegális volt – Európában egészen biztosan – de úgy látszik, az Osramnak Németországban sikerült engedélyeztetnie saját megoldását.
Mivel a német engedélyeztetés is autótípusonként lehetséges, egyelőre csak néhány, eredetileg H7-es halogén izzóval gyártott modellhez kínálják az Osram Night Breaker elnevezésű LED-izzókat. A gyártó láthatóan igyekezett a leggyakoribb modellekkel kezdeni az eljárást, így a 2-es BMW, A3-as és A4-es Audi, illetve Ford Mondeo újabb változatainak világítását már bevizsgáltatták, és a német közlekedési hatóság, a KBA ezek esetében el is fogadta az erről készült TÜV-jegyzőkönyveket. Így Németországban – és egyelőre csak ott – ezek már legális megoldásnak számítanak.
A gyártó külön figyelmezteti a vásárlókat, hogy más országban az engedély egyelőre nem érvényes, így Ausztriában például még nem legális az Osram LED-lámpák utólagos beépítése a H7-es izzók helyére, ahogy valószínűleg a magyar hatóságok sem fogadják el a KBA jóváhagyását.
A Night Breaker nem különösebben olcsó, 130 euró, azaz 46 ezer forint körül van egy pár ára, és a gyártó szerint akár 220%-kal több fényt szolgáltat, mint a H7-es halogénekre előírt minimum fényerő. Azt egyelőre nem tudni, hogy a későbbiekben itthon is legális lesz-e az ilyen típusú izzócsere, de jelenleg még nem az: Magyarországon egyelőre csak azok az autók használhatók LED-es fényszórókkal, amelyeket gyárilag is ilyennel hoztak forgalomba.