Az MDX az egyik olyan típus, amiért a Honda amerikai luxusmárkája, az Acura még mindig létezik. Azt mondják, a prémiumkategóriás, hétüléses terepjáró-féleségek közül ma a legnépszerűbb az Egyesült Államokban – ez évi bő 50 ezer darabot jelent – és most egy komolyabb modellváltásra készülődnek éppen.
A fotók alapján kész szériamodellnek tűnik az új MDX, ami az elődjénél egyértelműbb, tisztább külső formatervet és ránézésre gusztusos, jó anyagokból álló belső teret kap. Ugyanakkor a Honda kommunikációja azt sugallja, hogy valami még nincsen készen, legalábbis erre utal, hogy alig árultak el részleteket, és következetesen prototípusról beszélnek, amelyből csak 2021-re lesz sorozatgyártmány.
Az Acura persze tartja magát a hagyományhoz, amely szerint a luxusautó-vásárlók kedvéért sem készítenek hosszmotoros modelleket, de ez a mai mezőnyben egyre kevésbé feltűnő. Az MDX emellett kifejezetten nagyvonalúnak ígérkezik teljesítményben: állítólag már az alapmodellbe is 3,5 literes V6-os szívómotort építenek, a csúcskivitelbe, ami a Type S nevet kapja majd, 360 lóerős biturbó V6-os kerül, az SH-AWD összkerék-hajtás negyedik generációjával, ami fölényes dinamikát ígér még egy hétüléses SUV-ban is.
Egyelőre nem látszik változás abban, hogy a Honda nem hozza Európába az Acura modellek nagy részét – az NSX a kivétel, ami Hondaként is létezik – így legfeljebb szürkeimportban tévedhet át hozzánk néhány példány.