Megjöttek az új Porsche Panamerák

2020.10.20. 12:26

Azt már augusztus végén nyilvánosságra hozta a Porsche, hogy milyen Panamera változatokat készül piacra dobni a modellfrissítés kapcsán, de számos részletre csak most derült fény.

A dízelmotor eltüntetése óta kétféle benzinmotort építenek a Panamerába: a 2,9 literes turbós V6-ost, és a 4 literes, szintén turbós V8-ast. A modellfrissítés kapcsán a hathengereshez alig nyúltak – ez továbbra is 330 és 440 lóerővel készül – viszont a V8-as teljesítményén növeltek: a Panamera GTS-ben 460 helyett 480, a Turbo S-ben pedig 550 helyett 630 lóerős lesz.

Ám a választék nem ilyen egyszerű, három hibrid kivitel is készül. Ezek a VW csoport szabvány konnektoros hibrid megoldását kapják: a benzinmotort egy 136 lóerős, a váltóba épített villanymotor egészíti ki, amely önállóan is képes hajtani az autót. A rendszer a korábbi 14,1 helyett 17,9 kWh-s akkumulátort kapott, amellyel állítólag most megvan az 50 kilométeres elektromos hatótáv a WLTP ciklus szerint is. (Korábban is 50 km-ről beszéltek, de a régebbi, NEDC szabványú mérés szerint.) Hibridből háromféle lesz: a 4 E-Hybrid a gyengébb V6-os motorral 462 lóerő, a 4S E-Hybrid az erősebb V6-ossal 560 lóerő összteljesítményt ígér. A csúcsmodell, a Turbo S E-Hybrid pedig kerek 700 lóerőt ígér az átdolgozott, immár 571 lóerős V8-as turbómotorral.

Igazából minden Panamera változat nagyon gyors az átlagautókhoz képest. Az átdolgozott hajtású változatok közül a 4 E-Hybrid is 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 4S E-Hybrid 3,7 másodperc, a legerősebb Turbo S E-Hybrid pedig 3,2 másodperc alatt képes ugyanerre. Gyorsulásban azonban a sima benzinmotoros Panamera Turbo S a legjobb 3,1 másodperces 0-100-zal: a 70 lóerő hátránynál egyértelműen többet számít, hogy nem kell cipelni a villamos hajtás többlet-tömegét.

A Panamera választék legolcsóbb darabját, a 330 lóerős, hátsókerék-hajtású kivitelt bő 91 ezer euróért (kb. 33 millió forintért) kínálják Németországban. Ugyanez összkerék-hajtással – a korábbi alapmodell – 95 ezer (kb. 34,7 MFt) felett indul, az erősebb hathengeres 4S-ért 115 ezer (kb. 42 MFt), a V8-as Panamera GTS-ért 136 ezer (kb. 49,6 MFt), a Turbo S-ért 179 ezer eurót (kb. 65,4 MFt) kérnek. A hibrid modellek értelemszerűen drágábbak a benzineseknél: ezekért 110, 126 illetve 185 ezer eurót (kb. 40,1, 46 illetve 67,6 MFt) kérnek. Ennek ellenére a korábbi tapasztalatok alapján ez utóbbiak számíthatnak a legnagyobb érdeklődésre. A tisztán elektromos közlekedés lehetősége manapság, amikor a nagyobb európai városok egy jelentős részében valamiféle behajtási korlátozás van érvényben a hagyományos autók számára, olyan előny, ami, úgy látszik, a vásárlók többsége számára megér akár 15-20 ezer eurós felárat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.