Úgy látszik, az EU jóváhagyja a Fiat-Peugeot házasságot
Az Automotive News belső informátorokra hivatkozó híre szerint az EU részéről megkapja a jóváhagyást a Fiat és a Peugeot fúziója, miután több lépést is tettek abba az irányba, hogy a korábbi, piaci túlsúllyal kapcsolatos aggályokat elhárítsák.
Az EU részéről elsősorban a könnyű haszonjárművek piacán meglevő, túlzottan is erős piaci pozíciót kifogásolták, amelyet a Fiat és a PSA összeolvadása esetén várhatóan létrejönne. Erre válaszul a PSA nagyobb gyártókapacitást ajánlott fel a Toyota számára – így a Sevelnord gyárban, a Peugeot Expert és a Citroën Jumpy mellett az eddiginél több Toyota Proace készülhet – és abba is beleegyeztek, hogy egyes régiókban a konkurencia típusainak javítását is vállalják a majdani közös márkaszervizek. Emellett a Fiat Renault-tól vásárolt típusa, a Renault Trafic-kal egy gyártósoron készülő Fiat Talento is eltűnik az olasz gyártó kínálatából, ami újabb lépés a vélt piaci fölény leépítése felé.
A Fiat és a PSA a fúzió kapcsán remélt évi ötmilliárd eurós megtakarításért cserébe valószínűleg a fentieknél nagyobb áldozatokra is képes lett volna, ahogy korábban azt is megoldották, hogy ne legyen nagy kínai részvényese a közös vállalkozásnak.
Egyelőre valószínűnek látszik, hogy az ígéretekhez híven jövő tavaszra tényleg felállhat a Stellantis, a két gyártóból összeálló autógyártó óriás, amely a Chrysler, a Fiat, a Peugeot-Citroen és az Opel korábbi érdekeltségeit tömörítheti egyetlen, nagyjából 38 milliárd dollár értékű cégbe.