A legkisebb Jaguar is megújul
A Jaguar Land Rover alaposan átdolgozta a kínálatát az idei évben. Az E-Pace sem kivétel, és itt sem a kicsit átgyúrt orr-rész jelenti az egyetlen újítást.
A külső változtatások egyértelműen láthatók, bár hogy szerencsések-e, azt nehéz eldönteni. A dupla LED-csík az első lámpákban mindenesetre jellegzetes, a hűtőrács meg, azzal, hogy feljebb került és nagyobb lett, kicsit olyan benyomást kelt, mintha hátrahúzták volna a kompakt Jaguar SUV arcbőrét, megelőzendő a korai ráncosodást.
A lényeg persze belül van: annyi a változtatás a régebbi, még a Ford Mondeo alapjaiból kialakított D8 platformon, hogy mostantól PTA-nak nevezik. Ez került már a Land Rover Discovery Sport és a megújult Range Rover Evoque alá is, és a legfontosabb újdonsága az, hogy helyet csináltak benne a hibrid hajtásoknak. Így az E-Pace-ből készül többféle benzin-elektromos változat.
A legfontosabb a cég szempontjából talán a konnektoros kivitel, 1,5 literes, 200 lóerős turbós háromhengeres benzinmotorral elöl, egy 110 lóerős villanymotorral hátul, és egy 15 kWh-s akkumulátorral a csomagtér padlója alatt. Ez az összeállítás itt 44 g/km szén-dioxid-kibocsátást, 55 km tisztán elektromos hatótávolságot és kerek 2 l/100 km fogyasztást ígér, miközben a 309 lóerő összteljesítmény mozgósításával akár 6,1 másodperc alatt gyorsíthatja az E-Pace-t százra.
Ezen felül lesznek még benzines enyhe hibrid változatok, 160, 200, 250 és 300 lóerővel – ezekbe már 9 fokozatú automata váltó kerül. Dízelmotoros kivitelből kétféle készül: egy 163 lóerős, és egy 204 lóerős, ezeket is enyhe hibrid rendszerbe kötötték a fogyasztás csökkentése érdekében. Minden változat összkerék-hajtást kap, méghozzá egy olyat, ahol a hátsó hajtás lekapcsolható a felesleges veszteségek csökkentése érdekében.
Az új műszaki alapokhoz korszerűbb elektronikus hálózat is tartozik, amely már lehetővé teszi az új Pivi Pro fedélzeti számítógép beépítését. Ehhez nagyobb, 11,4 hüvelykes kijelző tartozik, és folyamatos mobiltelefon-kapcsolat fenntartására képes. Ezen felül kijelzővel váltják ki a műszerfalat is, és állítólag továbbfejlesztették a szélvédőre vetítő kijelzőt is.
A korszerűsítésnek némi drágulás az ára: Nagy-Britanniában a felújított E-Pace kiviteltől függően 2-5 ezer fonttal lesz drágább, mint eddig.