Csalás volt a sebességi világrekord?
Több elemzés is született az SSC sebességi rekordja során született felvételek alapján, ami arra utal, hogy a Tuatara sokkal lassabban haladt a felvett futamok alatt, mint azt a gyártó állította. A legérdekesebb az, hogy nem csak egy részlet utal arra, hogy az 500 km/h-s sebességet valójában meg sem közelítették.
Az első kérdéseket Shmee150 tette fel, olyan egyszerű megfigyelések alapján, hogy a rekord-videón látható, ismert távolságban elhelyezkedő objektumok alapján számolt átlagsebesség jóval alacsonyabb, mint az autó kiírt sebessége az adott szakasz bármely pontján, ami matematikailag képtelenség.
Ezek után többen is elkezdtek utánajárni a dolognak. További, a videón látható adatokból, amilyen a sebességi fokozat és a fordulatszám, végeztek ellenőrző számításokat, és ezekből is az jött ki, hogy az autó legnagyobb sebessége valahol 400 és 450 km/h között lehetett, de biztosan nem érték el a bejelentésben szereplő 532 km/h csúcssebességet.
A jelenségre elvileg többféle magyarázat is elképzelhető azon kívül, hogy megpróbáltak volna csalni, például az, hogy valamilyen okból nem a rekord-futam videóját hozta volna nyilvánosságra a sportkocsigyártó. Az viszont elég gyanús, hogy magyarázat helyett a rekordot megkérdőjelező kommentek letiltásával igyekezett megoldani a helyzetet az SSC az ügy kipattanását követő órákban.
Azóta az SSC állítását a rekord valódiságáról megerősítette a Dewerton nevű cég, amely a rekordkísérletnél használt GPS alapú mérőeszközöket gyártotta. A videón észlelt ellentmondásokra azonban ezzel még nem adtak kielégítő magyarázatot, márpedig anélkül a csalás gyanúja aligha oszlatható el.