Nulla csillagos lett a Kia Picanto töréstesztje Latin-Amerikában
Úgy tűnik, a Picanto karosszériája hasonlóan bírja az ütközést, mint eddig, a megfelelő biztonsági szint eléréséhez azonban szükség lenne a kispórolt légzsákokra is.
Az EuroNCAP korábbi, háromcsillagos tesztje alapján a Kia Picanto elfogadhatóan biztonságos kisautó benyomását keltette – ehhez képest a felújított változat a Latin NCAP tesztjén értékelhetetlenül gyengén szerepelt. Ennek pedig, úgy látszik, az az oka, hogy a koreai gyártó a latin-amerikai országok nagy részében a biztonsági berendezéseken is spórol. Ott az autóhoz egyetlen frontális légzsák jár a sofőrnek, oldallégzsákokat egyáltalán nem kínálnak, az Európában kötelező ABS sem kerül bele, és menetstabilizáló funkció is csak a csúcsváltozathoz jár.
A felvétel tanúsága szerint a Picanto karosszériáját ott sem készítik más anyagból, legalábbis az utascella túlélőtere nem csökken érdemben az ütközés hatására. Ám az Európában megszokott légzsákrendszer nélkül az utasok mellkasát és combját olyan mértékű terhelés éri, ami súlyos sérüléseket okozna egy valódi karambolban. Így a felnőttek védelmére 0%-os értékelést kapott az autó, a gyerekekére gyerekülés-rögzítési lehetőség híján 29%-ot, az aktív biztonsági rendszerekre pedig 7%-ot.
Ami azt illeti, a Latin NCAP és a jellemzően Indiában forgalmazott típusokat vizsgáló Global NCAP tesztjein, amelyek követelményrendszerükben azonosak az EuroNCAP tavaly év végéig használt tesztjeivel, nem ritkák az ilyen eredmények. A gyártók ezeken az árérzékeny piacokon elég gyakran spórolnak a biztonsági felszereléseken a versenyképesebb ár érdekében, és ennek ez az egyik mellékhatása.