Volvo visszahívás, robbanó légzsákok miatt
Az elmúlt években mintegy 100 millió autót hívtak vissza a Takata légzsákpatronok miatt, amelyeknek az évek során, különböző környezeti hatásokra megtöbbszöröződött a hatóerejük. Ezúttal azonban egy másik gyártó, a ZF – korábban TRW – légzsákmoduljáról derült ki, hogy veszélyes lehet.
Egyelőre 54 ezer, az Egyesült Államokban 2001 és 2003 között eladott Volvo S60 és S80 típusú autót hívnak vissza, amelyekbe a TRW FG2 jelű légzsákmodulja kerül. Ezzel hasonló a baj, mint korábban a Takata légzsákokkal: a légköri nedvesség hatására az 5AT-148N hajtóanyagú patron hatóereje megtöbbszöröződik, így a légzsák aktiválódása nagy sebességű fémdarabok elszabadulásával járhat. A hiba eddig egy halálesetet okozott az Egyesült Államokban.
Arról egyelőre nincs információnk, hogy a kérdéses típusokat más piacokra is ezzel a légzsákkal szállították-e, és ha igen, ezeket az autókat is visszahívják-e a világ más részein. Ám a probléma jellegéből adódóan nem lenne meglepő, ha kiderülne, hogy a Takata után más légzsák-gyártók is kénytelenek lesznek sok milliós visszahívásokat tartani, mivel úgy néz ki, nem csak a japán gyártó alkalmazott olyan légzsák-patronokat, amelyek nedvesség hatására a tervezetthez képest többszörös erővel robbannak fel, életveszélyes sérülésekkel fenyegetve az autók utasait.