Több gyártó ígért már olyan, a szaknyelv által 3-as szintűnek nevezett önvezető rendszert, amelyre nem kell folyamatosan odafigyelni, de egyelőre egy ilyen sem kerülhetett forgalomba, a szükséges engedélyek hiányában.
A Honda Traffic Jam Pilot nevű rendszere azonban megkapta a szükséges engedélyeket Japánban az illetékes minisztériumtól. Így a Reuters híre szerint jövőre a Honda csúcsmodellje, a Legend, amelyből a legújabb változat 2021 márciusára várható, már önvezetésre képesen kerülhet forgalomba.
A 3-as szint a 0-tól 5-ig terjedő skálán persze még nem a teljes önvezetést jelenti, de ez az első olyan megoldás, amely nem követeli meg a sofőrtől, hogy a közlekedési helyzetet folyamatosan követve készen álljon az irányítás azonnali átvételére, mint a jelenleg egyre elterjedtebb 2-es szintű, úgynevezett vezetéstámogató rendszerek.
A japán szabályozás a 3-as szintű rendszertől megköveteli, hogy jelezze, ha visszaadja az irányítást a vezetőnek, és ameddig erre sor nem kerül, tovább irányítsa az autót, ha pedig nem tudja visszaadni az irányítást, biztonságosan megállítsa a járművet. Ezen felül a rendszernek tartalmaznia kell a vezető figyelésére alkalmas eszközt, és az autógyártónak arról is gondoskodnia kell, hogy kívülről ne vehessék át az autó irányítását. Emellett az autónak képesnek kell lennie 6 hónap, vagy 2500 utazás adatainak részletes rögzítésére és tárolására.
Korábban az Audi már jelezte, hogy a 2017-től gyártott A8-asban minden megtalálható egy korlátozott sebességű, de 3-as szintű önvezető rendszer működtetéséhez, ám ezt a megfelelő jogi lehetőségek híján soha nem helyezték üzembe. Az idén pedig már úgy nyilatkoztak, hogy lemondtak a rendszer aktiválásának lehetőségéről.
Emellett a Tesla ígér évek óta teljes önvezetést, de az Autopilot hivatalosan még kísérleti fázisban van, és jogi értelemben egyelőre 2-es szintű rendszernek számít.