Elkészült az új Audi SQ5
Az Audi bemutatja a legújabb Audi SQ5 TDI-t, amely lényegében a tavaly leleplezett, azonos nevű modell frissített változata. Külsőségeiben a Q5 felújítását követi a sportmodell is: ugyanaz a szélesebb hűtőrács kerül rá, ugyanazokkal a fényszórókkal, hátul pedig OLED technológiát hordozó lámpákkal.
A hajtásláncon a tavalyi dízelmotorra váltás óta nem változtattak sokat. A névleges teljesítmény ugyan csökkent valamelyest – 347 helyett 341 lóerőt ad le a háromliteres turbódízel V6-os, 700 Nm csúcsnyomatékkal – de ez a menetdinamikán nem igazán látszik: maradt az 5,1 másodperces gyorsulás százig, és az elektronikus korlátozás 250 km/h-nál.
A motor részletmegoldásain itt-ott változtattak ugyan, de a cél inkább a hatásfok, mint a teljesítmény növelése lehetett. Természetesen továbbra is 48 voltos enyhe hibrid rendszer jár az SQ5-höz, ami lassításkor 8kW-tal képes energiát visszanyerni, és állandó sebességű haladás mellett akár 40 másodpercre leállíthatja a motort, ezzel is üzemanyagot spórolva. A gyáriak szerint ezzel legfeljebb 0,7 liter gázolaj nyerhető száz kilométeren. Érdekes, hogy a fejlesztések ellenére a gyártó magasabb fogyasztást ad meg, mint tavaly: ezúttal kerek 7 litert 100 km-re, és 185 g/km szén-dioxid-kibocsátást.
Az új SQ5-ös természetesen sportosabb futóművet kap, mint a polgári Q5 változatok: a feszesebb hangolás 3 centis hasmagasság-csökkentést tett lehetővé, ami nyilván kedvezőbb kanyarvételi tulajdonságokhoz vezet. Emellett a fékrendszer is komolyabb: elöl hatdugattyús nyergeket és 375 mm-es féktárcsákat tartalmaz.
A sportos SUV gyártása Mexikóban folyik majd, európai forgalmazását 2021 első negyedében kezdik meg. A gyártó egyelőre a németországi árat közölte, ami 16%-os forgalmi adó mellett 68 137 euró, átszámítva valamivel több, mint 24 millió forint lesz.