A Ford a lehető legegyszerűbb megoldást választotta a haszonjármű-villanyosítás elindítására. Fogták a meglevő Transitot, és amilyen kevés változtatással csak lehet, lecserélték a hajtását elektromosra. Ez persze így sem egyszerű feladat, de így a bevált megoldásokat legalább nem kellett újra feltalálni.
A Transit család legnagyobb, melléknév nélküli változatáról van szó: ez kapott a raktere alá egy 67 kWh-s, folyadékhűtésű akkumulátort, amely a hátsó kerekeket hajtó, 269 lóerő csúcsteljesítményű villanymotort látja el árammal. A Ford azt ígéri, ez az összeállítás akár 350 km megtételére is alkalmas, így a rövidebb távú feladatokhoz – áruterítéshez, szerelők és karbantartók számára – bőséggel elegendő lesz. Az autóba épített 11,3 kW-os váltóáramú töltővel 8,2 óráig tart az akkucsomag teljes feltöltése, de van lehetőség egyenáramú gyorstöltésre is – erre a célra a Ford az Ionity hálózatát kínálja – 115 kW teljesítménnyel is.
Az elektromos Transit egyik újdonsága a Pro Power nevű megoldás, amely lényegében a hajtó akkumulátorra kötött 2,3 kW-os inverter: erről álló helyzetben és menet közben is tölthetők vagy üzemeltethetők különböző elektromos berendezések. Emellett távolról vezérelhető kabin-előmelegítést, és érintőképernyős Sync4 fedélzeti rendszert is tartalmaz majd a típus.
A gyártásra a török Otosant jelölte ki a Ford, és úgy néz ki, a költségek észszerű szinten tartása kedvéért eleinte biztosan nem lesznek különböző hajtásváltozatok: sem többféle méretű akkumulátor, sem első- vagy összkerék-hajtás nem szerepel a tervekben. Ugyanakkor a villamos hajtást az összes Transit karosszériaváltozat megkaphatja, ami így is tisztességes kínálatot jelent.
Az egyik legfontosabb információ, a vételár egyelőre hiányzik, de erre jó mentsége van a Fordnak: 2022 tavaszán kezdik a forgalmazást, és a mostani, járvány sújtotta időszakban még hónapokkal sem könnyű előre jósolni a költségeket. Azt viszont biztosra mondták, hogy legalább 20 európai országban indítják el a forgalmazást másfél év múlva.