Egyelőre fordított a helyzet: a Toyota kínál átalakított orrú Mazda kisautókat Észak-Amerikában. A Mazda legújabb terveiben azonban már egy Yaris alapú hibrid modell szerepel az európai piac számára.
A Mazda egyértelműen OEM-szállítást említ, azaz a tervezés és a gyártás a Toyota feladata lesz, bár elképzelhető, hogy a formát legalább részben igyekeznek majd a Mazda arculatához igazítani. Több mint valószínű, hogy a Yaris alapú Mazda váltja majd a jelenlegi Mazda 2-est, amely már csak egyféle, 1,5 literes, 90 lóerős motorral, enyhe hibridként érhető el, és mivel hat éves, lassan amúgy is időszerű a cseréje.
Nem ez az egyetlen terület, ahol a Mazda a Toyotával való együttműködésre támaszkodik. Egy Észak-Amerikába szánt szabadidő-autóba például a Toyota hibrid hajtásrendszerét tervezik beépíteni, és Kínában is felhasználnák a partner benzin-elektromos rendszerét.
Úgy néz ki, a Mazda saját fejlesztési erőforrásait jelenleg inkább a drágább típusok felé irányítja. Egyrészt dolgoznak a soros hathengeres motoron, és a hozzá tartozó hosszmotoros műszaki alapokon, amelyekre 2022-től épülhet sorozatgyártású autó, másrészt említenek egy eddig ismeretlen platformot elektromos autók számára, amely valamivel később érkezik.