Leállt a hibrid Mini Countryman forgalmazása
Meglepő, milyen apróságokon múlhat, hogy egy autó kereskedelmi forgalomba kerülhet-e. A Mini Countryman konnektoros hibrid változata esetében a 60 helyett 59 km-es elektromos hatótávolság miatt vonták be a típusengedélyt, és nem is kapja vissza, amíg a javítás meg nem születik.
A német sajtóban megjelent hírek szerint maga a BMW fedezzte fel a hibát, amely valószínűleg egy korábbi beszállítóváltás következménye: a Countryman Hybrid elvben NEDC ciklusban 60 km-t kellene, hogy elmenjen csak villanymotorral, de a mérések szerint ez most csak 59 km. A protokoll szerint jártak el: értesítették az európai típusengedélyeket kiállító ír hatóságot, amely visszavonta azokat.
Állítólag már készül a megoldás, nem is kell hozzá cserélni az akkucellákat, elég egy keveset optimalizálni az akkumulátor-menedzsment programján, és visszanyerik a hiányzó kilométert. Így a BMW arra számít, hogy már november folyamán tovább kínálhatják a típust Európa-szerte.
A probléma kapcsán azt a kérdést is feltették a gyáriaknak, hogy miért számolták ki ilyen szorosan az akkumulátor méretét, amire az volt a válasz, hogy nagyon nagy a piaci verseny, így semmiféle nagyvonalúság nem fér bele. A Countryman hibrid változata így sem olcsó – 38 ezer euró az alapkivitel – így a drága akkumulátorok méretét igyekeztek a lehetséges minimumon tartani.
Ilyenkor persze felmerül az a kérdés is, hogy a BMW miért jelentette fel saját magát, de erre is viszonylag egyszerű a válasz. Ha akár egy ilyen apró szabálytalanság másként derülne ki, az azt a látszatot keltheti, hogy megpróbáltak trükközni az adatokkal, és egy ilyen sajtóhír sokkal többet árthat, mint amennyit a cég néhány heti eladás-kiesésen veszíthet.