Már az EuroNCAP új értékelési módszerei alapján vizsgálták a Honda legkisebb típusát, illetve a Mazda villanyautóját. Mindkettő öt csillaggal végzett, ami azonban nem jelenti, hogy egyformán biztonságosak.
A Honda passzív biztonsága nem olyan erős – a félfrontális ütközésnél a sofőrt hastájékon veszélyes mértékű terhelés éri – cserébe kíméletesebb az elgázolt gyalogosokkal, és jobbak az aktív biztonsági berendezései az EuroNCAP szerint. A felnőttek védelmére így is kapott 87%-ot, a gyermekekére 83-at, a gyalogosokéra 80-at, a biztonság elektronikára pedig 76-ot. A Mazdánál mások az arányok: a típus a felnőttek passzív védelmére 91%-ot, a gyermekekére 87-et, a gyalogosokéra 68-at, az elektronikára 73-at kapott.
A két japán modell persze nem igazán jó próbája az idén bevezetett új EuroNCAP tesztelési módszereknek, hiszen két, a kategóriájában nagyon drága, és így igen gazdag biztonsági felszereltségű modellről van szó. Mindkettőben ott van például a középső légzsák, amely az elöl utazókat védi az egymásnak csapódásból adódó sérülésektől. Azt volna igazán érdekes látni, hogy az olcsóbb, és így elterjedtebb modellek hogyan vizsgáznak, de ilyet eddig nem teszteltek az új módszerek szerint.