A brit miniszterelnök, Boris Johnson megerősítette a korábbi híreszteléseket: valóban arra készülnek, hogy 2030-tól megtiltják a tisztán benzin- és dízelmotoros autók forgalmazását Nagy-Britannia területén.
A korábbi tervekben még 2040 szerepelt, de az autóipar gyors átalakulása Johnoson szerint lehetőséget ad a folyamat felgyorsítására. A kormányfő kiemelte, hogy a folyamathoz a brit kormány 2,8 milliárd fonttal járul hozzá: elsősorban a töltőhálózat és a helyi akkumulátorfejlesztés támogatására költenek.
A miniszterelnök azt is elmondta, hogy a jelentősebb elektromos hatótávolságú hibrid modellek forgalmazását 2035-ben tervezik leállítani, bár az egyelőre nem egyértelmű, hogy a jelentősebb pontosabban mit is jelent.
Az eladások alapján egyelőre elég optimistának tűnik a brit kormányzat elképzelése: az idén a szigetországban eladott 1,38 millió autóból úgy 76 ezer volt tisztán elektromos, annak ellenére, hogy ezeknek a vásárlásához 3500 font állami támogatás is jár. Ugyanakkor ez 168%-os növekedést jelent, ami biztató jel.
A villanyautók és a hagyományos benzines- és dízelmotoros modellek közti árkülönbség kiegyenlítődését, ami az átállás folyamatát igazán felgyorsíthatná, eddig jellemzően 2030 és 2040 közé becsülték az erre vonatkozó kutatások. Ugyanakkor épp az idén növekedett jelentősen az elektromos autókra adott állami támogatások összege és elérhetősége több nagy európai piacon, így a következő években a folyamat felgyorsulására lehet számítani.
Az autógyártók és autókereskedők brit érdekvédelmi szervezete, az SMMT üdvözölte a kormány döntését, ahogy a Jaguar Land Rover is, egyedül a benzinkutakat üzemeltetők szövetsége, a PRA kritizálta a döntést. A szervezet úgy véli, az Egyesült Királyság egy ilyen lépéssel függőségbe kerül a kínai akkumulátor-technológiától. Ezzel összefüggésben a hidrogénnel, illetve alternatív folyékony üzemanyagokkal működő járművek állami támogatását hiányolják.