Véget ér az amerikai VW Passat pályafutása
Egyetlen generáció után megszűnik a nagyobb és olcsóbb Passat gyártása, legalábbis erre utal az, amit a Volkswagen márkát vezető Ralf Brandstättertől idéz az amerikai szaksajtó.
A vezérigazgató szerint 2022-ben vonják ki a nagy szedánt a kínálatból, miután egyértelművé vált, hogy az észak-amerikai vásárlóközönség teljesen elfordult a személyautóktól. A Tennessee államban működő VW gyár fő terméke így az Atlas SUV marad, amely növekvő eladásokat produkált az utóbbi években – 2019-ben már 81 ezret adtak el belőle – miközben a Passat helyén mód nyílik a tisztán elektromos ID.4 helyi gyártására is.
Az amerikai Passat 2012-ben jelent meg, és arra tervezték, hogy az Egyesült Államok legsikeresebb személyautóival, a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versenyezzen. A korábbi, alapvetően Európa számára fejlesztett Passatok ugyanis túl drágának bizonyultak, és a helykínálatukkal sem volt elégedett az amerikai közönség. A költségek alacsonyan tartása, és a gyorsabb fejlesztés kedvéért az amerikai Passatot még az MQB platform előtti VW műszaki alapokra építették, de ez a döntés később visszaütött: ez, illetve a dízelbotrány költségei megakadályozták, hogy a 2010-es évek végén korszerűbbre cseréljék a típust, amely így a maradék szedán-vásárlókért való harcban sem igazán sikeres a sokkal frissebb japán konkurensekkel szemben.
Mindez együtt oda vezetett, hogy a korábbi, bő százezres eladási szint 2019-re 15 ezer alá csökkent, ami érthetővé teszi a Volkswagen vezetés döntését. A nagy Passat olyan zsákutcának bizonyult, amely a továbbiakra nézve nem kecsegtet haszonnal.