Jövőre érkezik a DS 4
A DS 4 új generációja jövőre érkezik, és úgy tűnik, az elnevezésen kívül csak az arányait örökli a kifutó modelltől. Műszakilag azonban teljesen frissnek ígérkezik, legalábbis erre utal, amit a típus műszaki megoldásairól eddig közöltek.
A tervezők természetesen nem szakadhattak el a Peugeot csoport szabvány megoldásaitól. Itt már a nagyobbik platformot alkalmazzák, az EMP2-est, annak is a legfrissebb változatát. Ám úgy néz ki, ezzel sem lépik túl a platform korlátait: elektromos kivitel nem készül a DS 4-ből, csak konnektoros hibrid. Itt a jól ismert 1,6 literes PSA turbómotor 180 lóerős változata dolgozik együtt egy 110 lóerős villanymotorral és egy nyolcfokozatú automata váltóval. A rendszer összteljesítménye 225 lóerő, elektromos hatótávja pedig több, mint 50 km.
Az autó műszaki megoldásai közül még az Active Scan Suspension nevű érdemel említést: ez kamerával pásztázza az utat az autó előtt, és az észlelt egyenetlenségeknek megfelelően állítja a csillapítást, kerekenként külön. Ilyesmit ugyan nem itt látunk először, viszont a DS 4-gyel lesz elérhető először egy alsó középkategóriás modellben a megoldás, amely eddig leginkább öt méter feletti luxusautók kiváltsága volt.
Az új DS 4 ezen felül is számos ma divatos megoldást kínál majd, az infrakamerától a kanyarba is bevilágító LED mátrix fényszórókon át az ablakra vetítő kijelzőig. Természetesen fedélzeti rendszerből is egy frissen fejlesztettet kap a DS, érintőképernyővel, személyre szabható felhasználói felülettel és a gesztus- illetve hangvezérlés lehetőségével.
Magáról a DS 4-ről csak sematikus vázlatokat mutattak, de annyi azért így is kiderül, hogy a típusjelzést korábban viselő modellhez hasonlóan ezúttal is afféle átmeneti modellről van szó, nagy kerekekkel és viszonylag nagy hasmagassággal, de inkább személyautókra emlékeztető karosszéria-arányokkal.