A Bentley 90%-ban az európai kontinensről származó alkatrészekből építi az autóit, és arra számítanak, hogy a Brexit fennakadásokat okozhat. Ezért foglaltak le öt Antonov szállítógépet, amelyekkel akár komplett, összeállított autókarosszériákat szállíthatnak Manchesterbe.
A szokatlan megoldás annak köszönhető, hogy a termelés leállása még mindig drágább, mint a szállítógépek lekötése és készenlétben tartása. „Normális esetben just-in-time rendszerben működünk, mindössze két napnyi tartalék alkatrésszel. Most viszont átállunk 14 napi tartalékra, ami majdnem három munkahétnek felel meg.” - mondta a Bentley-t irányító Adrian Hallmark, aki azt is elárulta, hogy két éve folyik a felkészülés a Brexit nehézségeire.
Ha Nagy-Britannia kereskedelmi megegyezés nélkül lép ki az EU-ból, az 10% importvámot jelent a két terület között. De Hallmark szerint nem ez a gond, a vám miatti áremelést simán elbírja a piac. „Nem okoz gondot, ameddig minden folyamatos marad. Az átállás miatti lehetséges fennakadás sokkal veszélyesebb, mint a Brexit kapcsán bejövő vámtételek.”