Hét autót tesztelt az idei utolsó sorozatban az EuroNCAP, és bár a többség ezúttal öt csillagot kapott, a Honda e és a Hyundai i10 egyaránt gyengébben szerepelt: az előbbi négy, az utóbbi három csillagot kapott, ami váratlan fejlemény.
Öt csillagos minősítéssel ezúttal az Audi A3-as, a Seat Leon, az Isuzu D-Max, a Land Rover Defender és a Kia Sorento végzett. A passzív biztonság persze ezekben az autókban sem tökéletes, de ez a szempont egyre kevésbé jelenik meg a végeredményben.
A Kia Sorentóban például frontális ütközéskor veszélyes mértékű mellkasi terhelést mértek frontális ütközéskor, de úgy néz ki, a gazdag biztonsági elektronika mellett ez még simán elmegy ötcsillagos eredménynek. Azt is érdekes megfigyelni, hogy az Audi és a Seat köztöréstesztjei között az azonos műszaki alapok ellenére elég látványos különbség van, és ütközéskor az egyébként olcsóbb Seat szerepelt meggyőzőbben.
A Hyundai i10 alacsony pontszáma több problémára vezethető vissza. Egyrészt a típus passzív biztonsága is hagy kívánnivalókat maga után – a sofőrt például frontális ütközésnél nem tartotta a helyén a medencei öv. Emellett gyengének bizonyult a hátsó ülések ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelme, és az egyébként alapfelszerelésként járó automata vészfék sem működött tökéletesen. Ám ez talán még a régebbi alapkonstrukció számlájára írható.
A Honda e-nek azonban nincs ilyen mentsége, ráadásul a villanyautók biztonsági szempontból elvben kedvezőbb felépítésűek, mint benzines társaik. A négy csillag jelentős részben annak köszönhető, hogy az első utasok passzív biztonsága messze van a tökéletestől: a vezető mellkasát és jobb lábszárát, illetve mindkét utas combját éri nagyobb mértékű terhelés a frontális ütközésnél.