Három éve fejlesztik és ígérgetik, most végre megjött: a Hennessy megmutatta a végleges Venom F5-öt. A teljesítményben és végsebességben a Bugatti ligájába miniszériákat célzó texasi műhely ezzel egy rövid időre megszerzi a legerősebb sorozatban gyártott autó címét.
Legutóbb januárban írtunk a Venom F5-ről, amikor bemutatták azt a csupán 86 kilogrammos fülkét, ami köré a most egészében megmutatott autó épül. Valójában a formavilágban nincs sok nagy újdonság, a kipufogók elrendezését és egy-két finom részletet leszámítva ugyanezt mutogatják már három éve, nagyjából az F5-tel kapcsolatos első hírek óta. Viszont letisztult minden más részlet is, például a végleges hajtásról is sokat elárultak a texasiak: a 6555 köbcentis V8-as biturbósa 1817 lóerőt tud (8000/percnél), a maximális nyomaték pedig 1617 Nm (5000/percnél). A motor önmagában 280 kilogrammot tesz ki az 1360 kilós száraz tömegből, és a Hennessey saját fejlesztése. Ezt a brutális teljesítményt pedig egy CIMA által szállított hétfokozatú robotizált váltón át adja le. Ezzel állítólag még egyes fokozatban is elmegy 115 km/óráig.
Hogy a Venom F5 - még ha szériaautónak is mondják - mennyire céleszköz, jól mutatja, hogy minden részlete úgy lett tervezve, hogy biztonsággal elérhesse az 500 km/órás tempót. A hasmagassága például elöl-hátul állítható (75-140 mm/85-160 mm), a legalacsonyabb szintet kimondottan a rekordtempóhoz optimalizálták, de a 0,39-es CW-értékű légellenállási együtthatója sem rossz eredmény, főleg úgy, hogy itt meg kellett kötni néhány kompromisszumot, hogy legyen kellő mennyiségű leszorító erő 400-as tempó fölött is.
Első ránézésre olyan Le Mans-prototípusra emlékeztetően egyszerű a beltér. Van egy hétcolos monitor magasan a kormány fölött, amin apró szemmozdulattal követhető a tempó és van egy 9 colos érintőképernyő középen. Utóbbi az Apline-tól jön és állítólag azért választották, mert hanggal lehet vezérelni a multimédiás funkciót. Az egész azt üzeni, mintha ezzel az autóval folyamatos rekordkísérlet lenne az élet, pedig az a 24 vevő, aki majd hozzájuthat a széria egy-egy darabjához, aligha erre veszi. Az ára amúgy már most megvan, pedig még nem jár hozzá világrekord. Adók nélkül 2,1 millió dollárért (590 millió forint) adja a Hennessey.
Most, hogy megtörtént a leleplezés, már csak két kérdés maradt. Az egyikre már van válasz: jövőre már át is adják az első példányokat a megrendelőknek. A másik, hogy lesz-e világrekord. Három éve hitegeti a világot a Hennessey, hogy a Venom F5 tudja majd az 500 km/órás tempót. Ki ugyan még nem próbálták, de úgy sejtik, a 0-400 15,5 másodperc alatt megvan neki, onnan pedig már csak egy nagy ugrás a határ. Már ki is nézték a kísérlethez a Kennedy Űrközpont 5,2 kilométeres futópályáját. Mire eljutnak oda, talán eldől, hogy az SSC kamugyanús 508 km/órás rekordját kell elverniük, vagy a Bugatti hitelesített 490-es csúcsát.