A BloombergNEF kutatása szerint 2023-ra az akkumulátorok ára elérheti a 100 dollár/kWh-s határt.
Az elektromos autók tömeges elterjedésének egyik legnagyobb gátja az akkumulátorok magas előállítási költsége, ami annak ellenére adja az autó teljes vételárának harmadát (2015-ben még az 57%-át), hogy 2010 óta kitartóan csökken: az akkori 1100 dollár/kW helyett idén már 137 dollár/kWh az átlag, ez 2019-hez képest 13%-kal kedvezőbb ár.
A 100 dollár/kWh nem csak jelképes határ, ilyen ár mellett a gyártók már képesek lesznek a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autókkal versenyképes áron kínálni az EV-ket, ráadásul ez állami támogatások nélkül számolandó. A gyártás szempontjából azt is fontos megjegyezni, hogy ez az árrésre is vonatkozik, tehát nem hogy veszíteni fognak a gyártók egy-egy EV-n, hanem három év múlva már ugyanakkora nyereséget lehetnek képesek realizálni, mint a hagyományos autókon, bár az egyes piacok és márkák persze mutathatnak eltéréseket.
Cella-szinten már most is elértük az álomhatárt, ez viszont azt jelenti, hogy az akkucsomag többi része, például az akkumenedzsment jelenleg a teljes pakk árának 21%-áért felelős. Az árcsökkenés a növekvő megrendeléseknek és az új, egyre hatékonyabban gyártható pakk-dizájnoknak köszönhető, de a fejlesztési irányok kuszasága miatt jelentős eltérésekre lehet számítani. Ezekkel párhuzamosan a technológia nyersanyagár-érzékenysége is csökken, ahogy a vezető akkumulátorgyártók egyre növelik a katód-technológiai befektetéseiket, illetve saját bányákat nyitnak. Ilyen körülmények között a 2018-as nyersanyagár-csúcshoz hasonló kilengések már legfeljebb késleltethetni fogják az EV-k terjedését, a technológiára épülő ipart már nem tudják teljes egészében kisiklatni.
Jelenleg a gyártók 20%-os árréssel és 85%-os kihasználtsággal dolgoznak, és jövőre kezdik meg a nagyobb energiasűrűségű akkumulátortípusok tömegtermelését (ilyen például a nikkel-mangán-kobalt-alumínium-oxid alapú). Költséghatékony atlernatívát jelenthet a lítium-vasfoszfát (LFP) alapú technológia az eddigi legolcsóbb, $80/kWh-ás cellaárával, de a 2030-ra belőtt 58 kWh-s átlagárat inkább a nem túl távoli jövőre ígérgetett szilárdtest akkumulátorok hozhatják el, azokat jóval olcsóbban, az itt emlegetett árak alig a 40%-ából elő lehet majd állítani.