A Brexit körüli bizonytalanságok miatt nem a sunderlandi üzemében gyártaná az Ariya névre keresztelt, elektromos SUV-ját a Nissan, helyette a Tocsigi prefektúrában található gyárra bízná a modellt. Innen exportálnák őket Európába és Amerikába, a kínai piacra szánt Ariyákat viszont nem érintené a változtatás, a jelentés szerint azok ugyanúgy Kínában készülnek majd.
A hírt először a Nikkei japán gazdasági lap írta meg, amelyben a Nissan egy európai szóvivőjére hivatkoznak, aki szerint már évek óta tervezik a japán gyártást. Ezt alátámasztani látszanak a Nissan ügyvezető igazgatója, Ashwani Gupta nyilatkozatai, amelyekben a Brexit veszélyeire figyelmeztetett - legutóbb a múlt hónapban. A megállapodás nélküli távozás esetén - amire egyre nagyobb az esély - a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályai szerint 10%-os adó terhelné az Egyesült Királyságból az Unióba exportált autókat, ami azért fontos, mert az angliai üzemben készülő autók 80%-át az Unióban értékesítik, ám ilyen feltételek mellett már nem biztos, hogy megéri a helyi gyártás.
A sunderlandi üzem egyébként az ország egyik legnagyobbja, fénykorában évi félmillió autót gyártottak itt (a Qashqai, a Juke és a Leaf is itt készül), de ez a szám ma már csak 350000, és egy kemény Brexit esetén még tovább csökkenhet. Az új, 2021 elején bemutatkozó Qashqai gyártására elkülönített 400 millió font nagy részét már befektették a gyárba, így ennek megtérülése is veszélybe kerülhet, de hosszabb távon a megújulási periódusában lévő márkának sem tenne jót a bevételkiesés, ahogy a gyárban dolgozó 7000 dolgozónak és a helyi beszállítóknak sem.
Érdekes fejlemény, hogy a Nissan tagadja az Ariya gyártásának Japánba költöztetését, de a Brexit körüli teljes bizonytalanság jelentősen tompítja a témában tett kijelentések élét.