Mint azt korábban megírtuk a Magyar Honvédség (MH) a magyar fejlesztésű Komondor helyett a török Nurol Makina vállalattól vásárolt harcjárműveket. E járművek közül az első tíz darab nemrég hazánkba érkezett, és már meg is rendelte az MH az újabb negyvenet az időközben magyarosított nevű MRAP-okból. A Törökországban még Ejder Yalçınnak nevezett típus immár Gidrán, az 1800-as évek közepén Magyarországon kitenyésztett, nemzeti kincsnek számító hadiló. Az Ejder Yalçın hivatalosan a Gidrán nevet kapta, a most megrendelt negyven darab, korábban NMS 4x4-nek hívott verzió pedig a Gidrán 4x4 néven fut tovább.
A kétféle harcjárműből összesen 300 darabot rendelt az MH, amelyeknek nagy részét (260-280 darabot) Magyarországon, egész pontosan Kaposváron szerelnék össze. A Nurol Makinán és a hazai hadiipari cégeken kívül a Gidránok továbbfejlesztésében és sorozatgyártásában részt venne a német Rheinmetall cég is, amely az egyik legnagyobb német hadiipari vállalat. Így ezek a cégek együtt egy olyan harcjárműcsalád alapjait fektethetik le, amelyet később Magyarország exportálhat is.
A beszerzés előkészítése során felmerült, hogy amerikai gyártmányú MRAP-okat, esetleg a Gamma Zrt. által kifejlesztett Komondort vásárolja-e meg a honvédség, azonban a török járművek jobb alapnak bizonyultak egy új MRAP kifejlesztéséhez. Maróth Gáspár – a nemzeti védelmiipari és védelmi célú fejlesztésekért, valamint a haderő-modernizáció koordinálásáért felelős kormánybiztos – azt mondta a Portfoliónak, könnyen előfordulhat, hogy a Nurol Makina hazai továbbfejlesztésében a Gamma Zrt. is részt vehet, sőt még az is lehet, hogy az egész projekt megörökli a Komondor nevet. Az első, megkülönböztető jelzésekkel is felszerelt, terepszínű, honvédségi Gidránok már 2021 közepén a tüzérséghez tartozó csapatokhoz kerülhetnek.