A Bytont 2017-ben alapították, és a kezdetektől kínai nagyvállalatok finanszírozták, ám tavaly júniusban a cég felfüggesztette a működését. A Foxconn anyagi segítségével azonban újraindulhat a munka, és ezzel az elektronikai óriáscég is közelebb kerülhet a villanyautó-piac tervezett meghódításához.
Magáról a megállapodásról egyelőre keveset tudni: a Bloomberg becslése szerint úgy 200 millió dollárral segíti a Byton feltámasztását a Foxconn, emellett azt ígérik, hogy gyártástechnológiával, illetve beszállítói kapcsolatokkal is hozzájárulnak a villanyautó-gyártó beindításához.
Egykor a BMW i részlegének korábbi vezetője, Carston Breitfeld alapította a Bytont, amely 2017 óta egy közepes méretű SUV, az M-Byte fejlesztésével foglalkozott, ez azonban mindeddig nem került gyártásba. Breitfeld időközben el is hagyta a céget, amelyben a kínai állam érdekeltségébe tartozó FAW szerzett többségi tulajdonrészt, ám úgy tűnik, a nagy kínai autógyártó sem tudta szériagyártásig juttatni a Byton első típusát.
Bár a Foxconn neve nem feltétlenül cseng ismerősen, a becslések szerint a világban eladott szórakoztató elektronikai termékek mintegy 40%-át állítja elő a cég bérmunkában: az Apple iPhone telefonjain kívül a Sony, a Nintendo, a Microsoft, a Nokia és a Blackberry egyes termékeit is a tajvani cég állítja elő. A cég tavaly saját villanyautó-alapokat mutatott be azzal a nem titkolt céllal, hogy a villanyautók piacán is jelentős szereplővé fejlődjön a következő évek során.