A legdurvább utcai Lamborghini Norvégiából jön
Az apró norvég manufaktúra, a Zyrus Engineering a skandináv GT bajnokságban szerzett tapasztalatok alapján fejlesztette tovább a Lamborghini Huracán Performante típust: ebből lett az LP1200, amelynek a motorjából két turbófeltöltővel 1200 lóerőt hoztak ki.
![](https://kep.index.hu/1/0/3605/36053/360530/36053049_22e1472d67799f41be8c61d4bee3ac32_wm.jpg)
Ezen a teljesítményszinten persze az az igazán érdekes, hogy hogyan akarják a teljesítményt az útra vinni. Bár a Performante eleve összkerék-hajtású, így sem egyszerű a csaknem megduplázott teljesítmény átvitele, különösen úgy, hogy a maga 1327 kilójával az LP1200 157 kilóval még könnyebb is lett. A megoldás – legalábbis nagyobb tempónál – a látványos légterelő-készlet, amely már 200 km/h-nál több, mint két tonna súlyának megfelelő leszorítóerőt állít elő. A csúcsteljesítményt így sem engedik szabadjára utcai körülmények között: ha nincs bekapcsolva a versenypálya-üzemmód, az 900 lóerő csúcsteljesítményt jelent – nem mintha az nem lenne szükségtelenül sok.
![](https://kep.index.hu/1/0/3605/36053/360530/36053051_91b77fbd6138d2c0232c99e239c70c46_wm.jpg)
A Zyrus a jelentős, durván hatszáz alkatrészt érintő átalakításnak, amelyet 12 autón terveznek végrehajtani, persze rendesen megkéri az árát: a kész autókért 595 ezer eurót (205 millió forint) kérnek. Ez egy exkluzív pályanapot is magában foglal, ahol a tulajdonos biztonságos körülmények között ismerheti ki az autó viselkedését – így próbálják csökkenteni az esélyét, hogy az autókkal az első nagyobb gázadásnál árokba essenek.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)