Újra lesz óriás-Jeep

2021.01.07. 10:42

Azok után, hogy tavaly tanulmányautóként láthattuk a Grand Wagoneert, joggal számíthattunk rá, hogy ennek a szériaváltozata lesz a Jeep kínálat következő újdonsága. Nem így lett: a Grand Cherokee L nevű modellt mutatták be, ami kisebbnek ugyan nem kisebb, de szokványosabb stílusú.

Ami elsőre feltűnik, az a hasonlóság a két számmal kisebb Compass típushoz: így, bár a Grand Cherokee L messze a legnagyobb Jeep, a kínálatból így sem nagyon fog kilógni. Itt is alkalmazták a megszokott márkajegyeket: a szögletes sárvédőívek mellett felbukkan a tetőről a hátsó ablak alá futó krómdíszítés, és persze a hétlyukú hűtőmaszk.

A Jeep egyenruhát igazán termetes testre húzták fel: a hossza bő 5,2 méter, a tengelytávja pedig milliméterek híján 3,1 méter, azaz méretben biztosan egy ligában játszik majd az Audi Q7-BMW X7-Mercedes GLS trióval, ha presztízsben és árban nem is feltétlen versenyzik majd a legnagyobb német luxusterepjárókkal.

Egyelőre kétféle változatról tudunk: az alapmodellbe a 3,6 literes Pentastar V6-os kerül 290 lóerővel, emellett gyártják majd a típust 5,7 literes, 357 lóerős Hemi V8-assal is. Mindhez nyolcfokozatú automata váltó jár, és hátsó- vagy összkerék-hajtás.

A nagy méret egyik nagy előnye, hogy a Grand Cherokee L tényleg nagyon tágasnak ígérkezik: három üléssorral is 485 literes csomagteret kínál, két üléssorral 1328 literes, két lehajtott üléssorral pedig 2395 liternyi raktér alakítható ki.

Azt egyelőre nem tudni, hogy terveznek-e a típusból európai kivitelt – abba biztosan más hajtás kellene, kisebb, turbós motorral és valamiféle hibrid hajtással – ahogy azt sem, hogy Észak-Amerikában milyen áron hozzák forgalomba a típust. Ám valószínű, hogy valamivel később, azonos műszaki alapokon és hasonló méretben jön majd a Grand Wagoneer szériaváltozata is, amelyet várhatóan minden tekintetben feljebb pozicionálnak.