A tavaly felbukkant kínai elektromos autó, a Suda SA01, amely profilból kiköpött Suzuki SX4 szedán, most jutott el odáig, hogy az ADAC és az Auto Motor und Sport is tesztelje. Az előbbi töréstesztet, az utóbbi dinamikai méréseket végzett, és az az érzésünk, hogy ezzel el is vágták a típus németországi karrierjét.
Mondjuk nem egészen alaptalanul: a papíron 305, a gyakorlatban inkább 200 km hatótávú elektromos autókkal több baj is van. Az AMS vizsgálata azt mutatta, hogy 100 km/h-ről fékezve az autó 44 méteren áll meg, szemben például az igazán olcsó Dacia Sanderóval, aminek ugyanez 38,4 méteren megy. Ráadásul ESP híján sokkal kisebb sebességnél vesztette el a stabilitását, mint bármelyik nagy sorozatban gyártott, Európában forgalmazott típus.
Az igazán kínos azonban a törésteszt eredménye: a 200 Németországba szállított Suda villanyautó egyikében sincs egyetlen légzsák sem, és az utastérbe benyomuló kormányoszlop ráadásul veszélyes méretű ütést mér a sofőr fejére és mellkasára már 64 km/h-s ütközésnél. Ráadásul áramtalanítási lehetőség nélkül a mentés sem veszélytelen feladat az azt végző szakemberek számára.
Az autók eleve csak a kis sorozatú modellekre vonatkozó egyszerűsített forgalomba helyezési eljárás révén kaphattak forgalmi engedélyt Németországban. Az ADAC szerint azonban komoly kockázatot vállal, aki az egyébként szemtelenül olcsó – 10 ezer eurós alapárú – elektromos autó megvásárlása mellett dönt.