CityPorter, a gyanús jövőkép
Minden létező kategóriában felbukkantak már az elektromos járművek, a furgonok piaca sem kivétel. Itt is egyre sűrűbb a mezőny, a Ford, a General Motors, a PSA, a Renault és a Mercedes is kínál ilyesmit, nem is beszélve a Rivian és az Amazon borzalmas hangú járművéről. Ezen a piacon próbálná meg megvetni a lábát a Cenntro nevű vállalkozás, egy furán régimódi járművel, amely ugyanakkor egész jó paraméterekkel rendelkezik.
A CityPorter nevű gép olyan, mintha egy 80-as évekbeli furgon átdolgozott változata lenne. Halványan emlékeztet a Mercedes 2012-ig kínált Vario családjára, de a részletei nem stimmelnek: olyan, mintha annak egy ügyetlen másolatát látnánk, amelynek új, lesimított orr-részt terveztek volna a korszerűsítés jegyében.
A forma persze keveset számít ebben a szegmensben, hiszen alapvetően mindenki guruló dobozokat kínál, és a CityPorter sem más, a 2,58 tonnás terhelhetőség pedig teljesen elfogadható értéknek tűnik. Ráadásul a Cenntro 354 km-es hatótávot ígér 96 km/h-s végsebesség mellett, ami ahhoz képest, hogy kifejezetten áruterítésre szánják a járművet, szintén elegendőnek látszik: városi környezetben, ahová egy elektromos furgon igazán való, a fele is elég lenne.
A Cenntro egyébként nem teljesen ismeretlen vállalkozás, de eddig fura, mopedautó-jellegű technikára épített áruszállítót kínáltak. Azt nem tudni, hogy a CityPorter honnan származik, de nem nagyon lepődnénk meg, ha kiderülne, hogy készen veszik egy kevéssé ismert távol-keleti gyártótól, és csak egy jelvényt ragasztanak rá valahol út közben.