Objektíve valószínűleg nem ez a legjobb villanyautó a piacon, nem is kirívóan olcsó, mégis sikeres lehet a Mercedes másodiknak bemutatott elektromos szériamodellje.
Ahogy már korábban is sejthető volt, az EQA nem csak műszakilag, de formai szempontból is nagyon közeli rokona a hagyományos GLA-nak: a karosszérián is csak az orr- és a farrészt alakították át – igaz, ezeket elég alaposan – a többi részleten nem változtattak.
Nem is biztos, hogy ez baj: a GLA egész formás jószág, elég népszerű is – 70 ezer stabilan elfogy belőle egy átlagos évben – így nem alaptalan feltételezés, hogy villanymotorral is szeretni fogják. Az autó orrán és farán az autó teljes szélességében végigfutó LED-csíkok, illetve elöl a benövesztett hűtőrács a domináns, ezekről lehet viszonylag egyszerűen felismerni az EQA-t, azon túl, hogy ez a változat a beszámolók szerint is igen csendes.
Úgy tűnik, a Mercedesnél ismét igyekeznek a gusztusos tálalással eladni az elektromosított modellt, ha célszerűségben valamelyest le is maradtak a konkurenciától. A nem villanyautókhoz tervezett MFA2 platform alkalmazásának egyik hátránya, hogy az akkucsomag jócskán belóg az autó belsejébe, ami egyebek közt a csomagtérből is elvisz egy szép nagy darabot. A maradék 340 liter sem használhatatlanul kevés, de a VW ID.4 543 literjéhez képest azért inkább viccnek tűnik, mint komolynak. A korábbi álcázott teszt alapján a hátsó üléssor térkínálata sem nevezhető királyinak – talán ezért is igyekeznek úgy beállítani, hogy az EQA fiatalos autó: két személlyel ezekből a hátrányokból nem igazán derül ki semmi.
Igazságtalannak tűnhet, hogy az EQA-t az ID.4-eshez, és nem a méretben hozzá közelebb álló ID.3-hoz hasonlítjuk, de ezt az árazás indokolja: a Mercedes elektromos belépőmodellje – legalábbis a most leleplezett, fronthajtású 250-es – árban a nagyobb VW-hez áll közelebb a maga 47 540 eurós árával. Ennyit persze kevesen fizetnek majd érte Németországban, hiszen ott 9000 euró támogatást lehet kapni villanyautó-vásárláshoz. Másutt viszont ez lehet a mérvadó ár, ami átszámítva majdnem 17 millió forintot jelent.
A műszaki tartalom egyébként villanyautós mércével is teljesen átlagos: 66,5 kWh-s akku táplál egy 190 lóerős villanymotort. Ez a párosítás 8,9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, a végsebességet pedig – alighanem a hatótáv megőrzése érdekében – 160 km/h-ra korlátozták. A WLTP mérés szerint így egy töltéssel 426 km tehető meg, ami az ID.4-hez képest megint csak durván száz kilométer lemaradást mutat.
A fiatalos marketinggel, az erős jelvénnyel és a csinos csomagolással azonban mindez mellékkörülménnyé válhat, az árazás pedig még előny is lehet egyes piacokon. Az EQA képességei pedig mindenkinek bőséggel elegendőek lesznek, aki átlagos használatra keres zéró-emissziós közlekedési eszközt.
Az EQA forgalmazása Európában hivatalosan február 4-én indul.