A jelenlegi Fabia volt az utolsó a VW csoport kisautói közül, amely még a régi PQ26 platformra épült, az új modell méretben és műszaki szempontból is beéri a drágább testvérmodelleket.
Az Audi A1, a Seat Ibiza és a VW Polo után a Škoda Fabia is átköltözik az MQB-A0 padlólemezre, és úgy néz ki, ezzel méretben is beéri testvérmodelljeit, legalábbis a kémfotók erre utalnak. Ez legalább öt centi növekedést jelent, amivel a Fabia is átlépheti a 4 méteres lélektani határt.
A Škoda új módját választotta a prototípus álcázásának: örvénymintás fólia helyett a karosszéria formáit optikailag megváltoztató rátéteket használnak, így nehéz megállapítani, hogy mely részletek igaziak, és melyek szolgálják a sajtó megtévesztését. Az azonban valószínű, hogy a végleges autó nem lesz olyan sarkos-éles karakter, mint amilyennek a képeken látszik. Az így is egyértelmű, hogy a tervezők nem térhettek el az egységes arculatot adó orr-résztől, és úgy általában sem valószínű, hogy a Fabia formai szempontból drámai újdonságot hozna.
Valószínű, hogy a Citigo eltűnésével újra alapmodellé váló Fabia műszaki szempontból is szorosan követi a cégcsoport irányvonalát, azaz dízelmotoros változat már egyáltalán nem várható, és a típusváltozatok többségébe az ezres háromhengeres benzines motor változatai kerülnek majd. A csúcsmotor szerepét valószínűleg az 1,5 literes 150 lovas négyhengeres kapja, ezen felül biztosan lesznek hibrid változatok, még ha csak olcsó, 12 voltos enyhe hibrid rendszerrel is.
A Škoda jelenlegi vezetője már korábban jelezte, hogy a Fabiát tartja a legfontosabb típusnak a márka jövőjére nézve: a cél állítólag az, hogy a Škoda vegye fel a versenyt a PSA, a Renault és a Hyundai-Kia tömegmodelljeivel, és ehhez a kulcs egy megfizethető alaptípus bemutatása. Erre várhatóan még 2021 közepe előtt sor kerül – úgy tudjuk, az év második felére már a forgalmazás beindítását tervezik.