Fél grammal lépte túl a VW a szén-dioxid-kibocsátási célt
A gyártók nem nagyon taglalták, hogy mennyivel lépték túl 2020-ban az EU által szabott határértékeket – legfeljebb azok dicsekszenek vele, mint a PSA, amelyek a korlátokon belül maradtak.
A VW csoportról azonban kiderült, hogy kénytelen lesz némi bírságot fizetni, miután ha kicsivel is, de túllépte a szén-dioxid-kibocsátási küszöböt. Azért, hogy nem a tervek szerint alakult minden, elsősorban a koronavírus-járványt okolják, és azt is igyekeztek hangsúlyozni, hogy a VW márka például belül maradt az elvárt szén-dioxid-kibocsátási értéken.
Arról kevesebb szót ejtettek, hogy valószínűleg a VW ID.3 bemutatásának késlekedése miatt nem hozta a cégcsoport a tervszámokat, és kényszerült bevonni három kisebb céget is új autóinak szén-dioxid-kibocsátási átlagszámításába. A kínai Aiways és a német E.Go Mobile villanyautókkal, a brit LEVC – a londoni taxik gyártója – pedig hibrid modelljeinek alacsony kibocsátásával járult hozzá az átlag javításához.
A cég azt ígéri, hogy jövőre már hozza az elvárt értékeket, amire elektromos modelljeik számának növekedése révén elvben akár lehet is esély.